Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke fancontroller voor Lian-Li PC-V1100B case?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen verstand van electronica en vraag bij deze advies over een fancontroller die in de standaard PC-V1100B past, d.w.z. met de standaard fans van Lian-Li zelf (12 cm bearing fans x 2, 12 cm blower fan x 1).

Het syteem wordt niet gebruikt door een gamer, er is geen heavyduty belasting voor de processor. Daarom ben ik op zoek naar een fancontroller die aan de volgende eisen voldoet:

- de controller schakelt de fans automatisch (door temperatuur gecontroleerd) terug naar laagst mogelijke niveau, eventueel zelfs tot stand nul/onhoorbaar;
- dient van 12 tot 0 volt regelbaar te zijn, bij voorkeur traploos.

Mogelijk dat de standaardfans e.e.a. niet kunnen trekken, gaarne advies voor vervanging van deze standaard fans (Nexus, Papst?).

Verdere wensen:
- de controller is eventueel ook met de hand te bedienen (aan/uit en/of traploos)
- vormgeving: dient géén kerstboom-uitstraling te hebben, maar een zo beschaafd mogelijke front, bij voorkeur zwart. Gedimd backlight mag, maar allerlei LEDs, flashy zilveren panels etc. liever niet. Zo min mogelijk knoppen en toeters. Digital display (temp, toeren) mag weer wel.

Nu heb ik een middagje gezocht op diverse sites maar ik heb te weinig kennis in huis om te beoordelen welke fancontrollers hieraan voldoen. Ik zie wel bij Tweakers welke erg in trek zijn, maar het is maar 'n gok of die voor mij geschikt zijn.

Last but not least: ik lees dat sommige controllerfans wel wat kennis vragen om aan te sluiten, maar dat er ook zijn die zogenaamd "foolproof" zijn. Voor die laatste ga ik het liefst, degene die het makkelijkst te monteren zijn, dus zonder aansluitfouten te maken.

Bedankt alvast voor 't advies !!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 15:57

DesertShooter

Afgekickt

Ik vind zelf de gatewatch wel nice. Ziet er mooi uit, en bied je nog een heleboel functies ook. Je bent alleen wel 2 5.25" bays kwijt :Y)

linkje op aerocool.com.tw

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/Images/peripheral/gatewatch/blue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Fans/AeroCool_GateWatch/image25big.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door DesertShooter op 11-04-2005 19:34 ]

Verwijderd

Volgens een review van de V1100 (niet de zwarte) zitten er de volgende fans in de kast:

AD1212LB-A71GL:

BALL
0.24 A
2,88 W
1800 RPM
72.0 CFM
34.4 dBA

Redelijk hoge airflow dus, op 12v waarschijnlijk luidruchtig. Lager kan het stil zijn of niet, maar dat zul je moeten proberen. De fans zitten in soort bracket met een geluidsabsorberende strip.

Voor zover ik weet vraag jij om een heel aparte fan controller. Vaak is het of handmatig, of automatisch gestuurd. Fan controllers die lager als 5 v gaan komen niet vaak voor, ik ken ze al helemaal niet in temperatuur gestuurde dingen.

EDIT: is die aerocool een pwm controller?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 20:01 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer wat voor CME :)

Move DOC -> CME

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:55:
Voor zover ik weet vraag jij om een heel aparte fan controller. Vaak is het of handmatig, of automatisch gestuurd. Fan controllers die lager als 5 v gaan komen niet vaak voor, ik ken ze al helemaal niet in temperatuur gestuurde dingen.
Welke automatische controllers zijn er die jij kent en die er tevens niet als een kerstboom uitzien?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Kijk eens op www.atro.nl tussen de fancontrollers. Ik heb zelf de Enermax TacTriod A7 - Silver fan controller besteld. Ziet er absoluut niet kerstboom achtig uit. Verder moet je maar ff kijken of je er het meeste mee kan wat jij wilt

Verwijderd

Ik heb zo'n GateWatch :)
Idd nice, maar op het plaatje waar hij in de kast zit is het één en ander gefotosoept!
De controller komt namelijk licht naar voren, en dat is niet te zien op het plaatje..
De controller komt dus naar voren en dat is lang zo mooi niet als helemaal vlak..

Ik heb er één te koop voor een redelijk prijsje binnenkort.
wezzle [at] wb-design.net indien je interesse hebt.

Verwijderd

Offtopic:

Ik heb misschien de mogelijkheid om mijn Stacker tegen een Lian Li V1100 Black te ruilen.
Dat zou ik zo doen, maar er is geen zijpaneel met window voor de V1100.
Zijn er toevallig zijpanelen van een ander type, welke ook geschikt zijn voor de V1100?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
De dremel, decoupeerzaag, figuurzaag... Kun je zelf ook nog eens de vorm en grootte bepalen... Kom op mensen, dit is CME, niet OH... (nofi)

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:12:
De dremel, decoupeerzaag, figuurzaag... Kun je zelf ook nog eens de vorm en grootte bepalen... Kom op mensen, dit is CME, niet OH... (nofi)
Heb je ooit een origineel window met een zelf-gemaakt ding vergeleken?
Nou, ik wel.. Het eerste window wat ik had, heb ik zelf gemaakt in een Paradigit kast.
Daarna, heb ik bij mn Stacker een originele gekocht... Ik wil nooit meer terug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:34:
[...]

Heb je ooit een origineel window met een zelf-gemaakt ding vergeleken?
Nou, ik wel.. Het eerste window wat ik had, heb ik zelf gemaakt in een Paradigit kast.
Daarna, heb ik bij mn Stacker een originele gekocht... Ik wil nooit meer terug.
Toevallig wel, meer dan één keer een "stock" window zelf bijgewerkt zelfs. Maar dan gaat het meestal over van die domme windows met van die lelijke plastic clipjes bevestigd... (antec is daar nogal sterk in om ronduit achterlijk lelijke windowpanels te verkopen imho :()

een premade panel zou ik hooguit (bij)kopen om wat extra plaatmateriaal te hebben voor bvb een nieuwe matching frontbezel te kunnen bijmaken

on topic, zo 'n aerocool gatewatch ziet er gewoon spuuglelijk uit op een alu case zoals deze, die fancontroller ziet en voelt echt enorm plastiekerig aan en valt dus imho compleet uit de toon bij een kast als deze

zelf heb ik nu de LIS 2 premium VFD fancontroller in gebruik, kan je traploos vanuit windows je fanspeeds aansturen van 0 - 100 % speed (atm draaien hier de fans op 30% btw)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 22:44 ]

Pagina: 1