Toon posts:

Vreemd temperatuur gedrag 6800LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn XFX 6800LE deed het de afgelopen tijd aardig goed. Behalve op één ding na, namelijk dat hij bij een aantal spellen zomaar uitviel (dus dat de monitor zomaar op standby gaat staan), waaronder Half-Life 2. Na wat onderzocht te hebben en dus drivers e.d. opnieuw geïnstalleerd, vond ik uiteindelijk dat de temperatuur de hele tijd op 153 graden stond, dus ik dacht f*ck!! en zet mn pc uit. Maar de videokaart voelde helemaal niet warm aan en omdat hij constant op 153 stond vond ik het nogal ongeloofwaardig. Dus ik zette mn pc weer aan.
Zo heb ik het nog een tijdje gelaten, en dus maar andere spellen gedaan maar na een tijdje wilde ik wel weer Half-Life 2 doen dus ik ging maar een complete herinstallatie doen. Dus inclusief schijf formateren. Maar het heeft niet echt geholpen. De temperatuur staat nu de ene keer wel weer de hele tijd op 153 graden, de andere keer schommelt hij rond de 69 graden en dan gaat ie weer ff langs de 130 en blijft ie daar een tijdje. Ook als de temperatuur daar ongeveer is gaat de ventilator op de videokaart wat harder, dat hoor je ook als hij bij Half-Life 2 vast loopt.
Ik snap er nog steeds niets van waarom die temperatuur zo torenhoog omhoog schiet zomaar, ook als ik niet aan het gamen ben. Ik heb een gewone stock cooling, maar ik heb hem ook niet overgeclockt, hij draait alleen op 12x1,6. Ik heb er ook nog nieuwe koelpasta tussen gedaan maar dat helpt ook al niets. Andere dirvers helpt ook niet, ik heb nu ForceWare 75.90.
Ik weet dus nu gewoon niet wat ik moet doen...

P4 2.8 @ 2.9
Mem 1024 MB
ASUS P4S800
XFX 6800LE 12x1,6 300/700
Voeding: Q-tec 450 Watt

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51
hmm, ik heb wel iets gehoord over n temperatuur bug in de 70.xx serie van forceware drivers? Ik weet niet of die bij jou versie er nog in zit, zelf kan ik raar genoeg niet eens een 7x.xx versie installeren zonder allemaal artifacts te krijgen, dit heeft te maken met mijn moederbord (Asus A7V880)

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zal eens een 6x.xx driver proberen

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

dit probleem is niet driver afhankelijk. Druk eens op de koeler en kijk dan naar de temp.... Het was bij mij een kwestie van te slappe veertjes in het bevestigingsmechanisme van de koeler. Of gewoon een zalman of nv5 erop knikkeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere koeler. Maar als ik de ventilator even tegenhoud verandert er wel wat in de temperatuur, vreemd genoeg gaat de temperatuur dan juist ook naar beneden :?. Bij de markeerde gebieden heild ik de ventilator stil:

Afbeeldingslocatie: http://www.lanfield.nl/temperatuur.jpg

Maar hoe verklaar je dan dat hij heen en weer springt? Eerst is hij 69 graden, dan een paar seconden 130 graden, en dan weer 69.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets nieuws ontdekt, ik denk dat je gelijk hebt, als ik het koelblokje extra aandruk gaat de temperatuur aardig naar beneden, namelijk naar 60, na een hele tijd op 120 te hebben gestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem nu al opgelost is! Doom 3 doet het nu perfect! Dat ging wel makkelijk, bedankt!!

Verwijderd

dat het scherm op standby ging dat is een known issue van de XFX 6800LE, zul je wel meer last van krijgen... voor meer info verwijs ik je naar de eerste pagina van het 6800LE topic

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

brakke temp sensor of wat is jouw oplossing?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

de oplossing is de heatsink strakker monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de oplossing, hij is nu de hele tijd 55 graden. Ik krijg nu alleen nog wel artifacts bij Half Life 2, hoe zou dat dan kunnen komen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:27:
Dat is inderdaad de oplossing, hij is nu de hele tijd 55 graden. Ik krijg nu alleen nog wel artifacts bij Half Life 2, hoe zou dat dan kunnen komen?
het zou kunnen dat de extra geopende pipes niet helemaal goed zijn

Verwijderd

Topicstarter
Dit vind ik helemaal vervelend: denk ik van het probleem af te zijn, maar nee. Half Life 2 valt nu weer constant uit. Nu gebeurt dat dus ook als de temperatuur normaal blijft... Ik zie de temperatuur namelijk terwijl ik speel op de andere monitor.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:39:
bla bla, na een hele tijd op 120 te hebben gestaan.
:o dat is ook niet erg gezond voor je GPU!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Misschien is de gpu door een steeds veelste hoge temp kapot gegaan(doorgebrand).

[ Voor 10% gewijzigd door Tyranium op 12-04-2005 18:36 ]

Verwijderd

Terug naar de winkel, brakke kaart, je hebt recht op vervanging. Rt ff uninstallen zodat ze niet zien dat je hebt ge-unlockt. Je hebt overgins geen voltmod uitgevoerd dunkt me? Anders snap ik de schommeling wel.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:15:
Terug naar de winkel, brakke kaart, je hebt recht op vervanging. Rt ff uninstallen zodat ze niet zien dat je hebt ge-unlockt. Je hebt overgins geen voltmod uitgevoerd dunkt me? Anders snap ik de schommeling wel.
Hopen dat ze er in de winkel niet achter komen:
k heb er ook nog nieuwe koelpasta tussen gedaan maar dat helpt ook al niets. Andere dirvers helpt ook niet, ik heb nu ForceWare 75.90.
Ik weet dus nu gewoon niet wat ik moet doen...
Waar ik werk zou ik het zo zien/merken en kan klant de garantie 9v/d10 keer vergeten... Heb je echt niet zelf die koeler er al een keer eerder vanaf gehaald? lijkt me sterk dat ie af-fabriek er al niet goed opzat...

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
het gebeurt anders wel vaker hoor dat de koelers al bij de fabriek niet goed zitten (bij een paar review modellen zelfs!)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
De koeler zat er eerst wel gewoon goed op, dit probleem is opeens ontstaan, zonder dat ik er wat mee gedaan had. Dat de GPU is doorgebrand, of uberhaupt schade heeft lijkt me ook wel vaag, aangezien ik nog wel kan farcryen en doom3en op de hoogste instellingen.
Pagina: 1