Toon posts:

Twee internet verbindingen, een server, twee eMule clients?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee internet verbindingen, die elk via een router op een LAN koppelen. Clients worden via "default gateway" aan een van de twee routers gebonden voor internet en E-mail verkeer. Router 1 verzorgt de algemene DHCP, behalve voor twee clients met een vast IP:
1 - de server: dit is de web en FTP server, file server, en een eMule client. Deze computer verbindt via de Demon router (Demon geeft een vast internet IP, de Demon router NAT instellingen koppelen naar server local IP))
2 - een client met een tweede eMule client verbindt via de Chello router (de Chello router NAT instellingen koppelen naar client local IP)
Een simpel plaatje van mijn netwerk is te zien op http://82.161.91.214/netwerk.htm. Dit werkt al enkele maanden, ook met Linux en Mac clients.

Mijn probleem: hoe krijg ik die tweede eMule client ook op de server (onder WinXPpro), nog steeds werkend via de Chello router. Nu lopen er s'nachts vaak twee computers, dat is slecht voor mijn energie rekening, het moet op een computer kunnen. Algemeen: hoe koppel ik op mijn server meerdere programma's of users aan meerdere logische interfaces (routers) of aan een meerdere fysieke interfaces (ik zou twee netwerk kaarten in de server kunnen plaatsen met verschillende local IP adressen). De proxy' instellingen van de applicaties gebruiken?? Kan dit soort netwerk binding onder server2003?? Suggesties zijn welkom, ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Verwijderd

Volgens mij kan je de Windows Emule client niet standaard zomaar specifiek "binden" aan een bepaalde Ethernet adapter of een IP Adres. Onder unix zou dit wel moeten kunnen.

Optie zou zijn, 1 extra "virtueel" OS op je server. Waar je dan die Emule client laat binden aan een andere adapter.

Je kan inderdaad wel meerder IP adressen gebruiken op een adapter, maar of dit ook gaat werken met andere routes, denk het niet. En Emule kan je toch niet instellen om gebruik te maken van een ander listen-IP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap de techniek van virtual OS, heb op de PC waar de tweede eMule client loopt een Microsoft VM lopen met Win ME emulatie, daarin werkt een oudere PCI kaart zonder XP driver prima! Het is een idee om dat op mijn server te proberen. Bedankt