Squid en outlook problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hallo allemaal,

Ik heb hier op een basisschooltje een squid server geplaatst met dansguardian op de achtergrond voor web content filtering. Het werkt allemaal perfect!

Nou is mijn probleem het volgende: Sinds de server er staat kan de administratiepc geen mail meer versturen en ontvangen via outlook express. Internet gaat wel (via de proxy). Ik heb al aangegeven dat poort 25 en 110 vrij gegeven mogen worden maar dat blijkt niet te helpen, iemand anders nog ideeën?

Alvast bedankt :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
??? Squid is toch http-proxy, geen email proxy. Of heb je gelijk firewall ertussen gezet??? Dan moet je gewoon in je firewall port 25 en 110 opengooien.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Post je firewall rules eens, want waarschijnlijk zit daar iets niet goed in.

• Mishmash
Zit geen firewall tussen :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 11-04-2005 22:13 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ook geen masquerading rules?
Tenzij je nog een andere link tussen workstations en het internet hebt naast die 'squid server' lijkt het me dat je je oorzaak bij deze gevonden hebt :P

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
lol @ m-m

Maar dit is wel je probleem. Of je gaat op je squid-server een mailserver neerzetten of je moet zorgen dat het mailverkeer wel gewoon doorgestuurd wordt...

• Mishmash
Fuck squid dan maar :) Iptables here we come!

Heeft er iemand voor mij toevallig een kant en klaar script liggen? :Y) Ik weet het ik ben lui :P

Verwijderd

Of je zet routering aan op die linux doos.
iptables erbij om directe access naar het internet te verhinderen en nog wat rules om te zorgen dat ze er van buiten niet in kunnen komen en je bent klaar.

• Mishmash
Kan ik niet beter gewoon een routering maken met iptables dat 25 en 110 geforward worden naar een bepaald ip adres? (die pc heeft toch statisch adres) Dat is de enigste pc die moet kunnen mailen...

Verwijderd

Mishmash schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:31:
Kan ik niet beter gewoon een routering maken met iptables dat 25 en 110 geforward worden naar een bepaald ip adres? (die pc heeft toch statisch adres) Dat is de enigste pc die moet kunnen mailen...
Hmm, ik neem aan dat het om verbindingen naar buiten toe gaat? Dan is forwarding nergens voor nodig.
Gewoon verkeer *van die specifieke computer* *naar poort 25 en 110* doorlaten. De afzender weet zelf wel aan te geven naar welke IP het moet. En je masquerading module zorgt dat de retourpakketjes weer bij de juiste computer terecht komen.

• Mishmash
Dus met masq de 2 poorten forwarden naar het client ip en het zou moeten werken? (en vanaf het client ip naar buiten natuurlijk).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, dag ;) Met je opmerking ja ik ben lui en je vele vraagjes die je zelf wel op kan zoeken is dit het proto-type van een helpdeskdraadje. Dat willen we nog steeds niet, zelf even opzoeken daar leer je veel meer van.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.