Speedtouch 330 modem kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Mijn ouders hebben sinds 2 jaar ofzo ADSL. Het modem wat daarbij zit is een Speedtouch 330 (zo'n rode 'pijlstaartrog').
Die heeft het altijd prima gedaan, maar vorige week kapte hij er ineens mee.
Als de computer boot knippert het lampje van USB 2 x rood, en dan niets meer. Het ADSL lampje doet sowieso helemaal niets.
Veranderen van USB-poort helpt niets. Ook het inpluggen in een USB-Hub met aparte voeding heeft geen effect.
Verder heb ik een paar keer gereboot, 3 x de driversoftware opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp allemaal niks.
Ik kan nu dus niets checken omdat hij bij m'n ouders staat. Is hij gewoon kapot, of kan er nog iets anders zijn wat ik niet gecheckt heb?

PSN: Arienix

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 21:03
Ik kwam een tijdje terug een test tool voor de Speedtouch's tegen genaamd Dr. Speedtouch. Die kun je hier downloaden als onderdeel van een driverpakket: http://speedtouch.virgin.net/drivers.asp .

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is hoogstwaarschijnlijk inderdaad stuk
Als de computer boot knippert het lampje van USB 2 x rood, en dan niets meer.
Standaardprocedure van de helpdesk: check dit op een 2e pc. Doet-ie daar hetzelfde dan issie stuk. Als de driver niet geinstalleerd is, zou het USB lampje wel rood gaan knipperen, maar blijven knipperen. Check dit dus even op een 2e pc, mik hem in een USB poort, valt-ie daar ook uit dan issie helaasch redelijk overleden.

Bij RAF verkopen ze dit kreng overigens voor 15 euro schijnt :P.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 11-04-2005 17:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 02:03

Xer0X

Gotha know??

Zit er niet een reset knop op dat ding? Die hem weer terug brengt naar fabrieks instellingen? Bij een ethernet modem zit dit altijd wel.
Weet alleen niet of het bij een usb modem ook zo is.

Anders kan je proberen het ding een tijdje van de stroom af te houden. Zodat het geheugen ook gewist wordt. dit is allemaal maar een gok hoor. heb zelf eigenlijk nooit met usb-modem gewerkt.

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Die test-tool is misschien wel handig ja, maar die kan ik pas aan het eind van de week testen (ze kunnen nu natuurlijk niets downloaden :)).

Bedankt voor die link JvS, 15 euro is nog wel te overzien voor zo'n modem... Ik vreesde eerst dat je hem alleen kan bestellen via KPN voor een woekerprijs ofzo, maar dat valt gelukkig mee. :P

Of er een reset-knop op zit zou ik niet weten, daar bel ik vanavond wel even over. Tijdje van de stroom af kunnen ze ook gelijk proberen dan.

PSN: Arienix

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 21:03
Chi3F schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:54:
Die test-tool is misschien wel handig ja, maar die kan ik pas aan het eind van de week testen (ze kunnen nu natuurlijk niets downloaden :)).

Of er een reset-knop op zit zou ik niet weten, daar bel ik vanavond wel even over. Tijdje van de stroom af kunnen ze ook gelijk proberen dan.
De download voor het hele pakketje, het is voor een installatie CD, is 26 MB groot. Misschien handig die even bij jezelf te downloaden als je een snellere verbinding hebt dan je ouders.

Er zit geen reset knop op. MIjn pa heeft de ook de paarse USB Speedtouch en ik heb nog nooit een resetknop gezien op zijn modem. Op de ethernet Speedtouch wel.
Pagina: 1