Toon posts:

[2003] Clients worden niet uitgelogd ondanks policy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In GPO is er een mogelijkheid om de user aftemelden wanneer de ingestelde tijd op het user account verlopen is. Echter functioneerd dit toch niet. Het gaat hier om een Windows 2003 Server std. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderd

Wat werkt precies niet? Lopen je andere group policies wel goed? Ik denk dat we toch wat meer informatie nodig hebben over de configuratie van je server.

Of wil je juist een beetje uitleg over hoe GPO's werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal policy's ingestelt deze werken allemaal prima. Het enigste wat ik niet werkend krijg is het automatisch afmelden van bepaalde users wanneer de desbetreffende tijd voorbij is

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 20:31 ]

Verwijderd

Wat heb je gedaan, instellingen, etc. Dit is glazenbol werk op deze manier, en de glazen bol ligt bij Cliffie thuis atm ;)

Post desnods wat geresizede screenshots :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij post ik een plaatje over de gpo instelling die volgens mij op deze wijze goed zou moeten staan

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnos.com/gpo.jpg

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

En waar heb je de tijden ingesteld? Ik kan nu alleen maar zien dat je de "mogelijkheid tot" hebt aangezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 11-04-2005 21:21 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die policy logged je niet echt af, hij zorgt er alleen voor dat je bestaande verbindingen met de fileserver worden verbroken en dat je je niet meer kan aanmelden bij die machine (en dus geen files meer kan openen)

echt afmelden doet hij iig niet (3rd party tools zouden die wel kunnen, echter out of the box kan het niet)

A wise man's life is based around fuck you

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

hmm, in Windows 2000 Small Business Server heb ik dat in ieder geval wel ooit in kunnen stellen, en dat werkte ook hoor, Erik...
Is dat dan veranderd in Windows 2003?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
c70070540 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 06:39:
hmm, in Windows 2000 Small Business Server heb ik dat in ieder geval wel ooit in kunnen stellen, en dat werkte ook hoor, Erik...
Is dat dan veranderd in Windows 2003?
http://www.microsoft.com/...44-8fde-ff8b1ed87ab6.mspx

jij hebt waarschijnlijk een tool gebruikt ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier even een titelfix zodat we vrolijk verder kunnen:
Log-off met GPO > [2003] Clients worden niet uitgelogd ondanks policy*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik een los software pakket hebben om dit voor elkaar te krijgen ?

Mijn bedoeling is dat zodra de aanmeld tijd voorbij is dat de desbetreffende user word afgemeld en pas weer kan aanmelden wanneer dat overeen komt met de aanmeldtijd

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 14:54 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat gaat niet lukken met de standaard Windows policy setting voor zover ik weet nee :)

Verwijderd

Topicstarter
Weetje dan wel een mogelijkheid waarmee ik dit wel zou kunnen doen. Op google verwijzen ze naar gpo instellingen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zie ik nog geen hulpzame reactie terug komen

• Zwelgje
scriptje bouwen met psshutdown.exe welke een connectie maakt met elke werktstation en de actieve user uitlogged :?

met psshutdown kan je namelijk ook een active usersessies afmelden :P

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk eens bij "Microsoft netwerk server: tijd niet actief voordat sessie verbroken wordt".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1