[freeBSD 4.10] php file upload

Pagina: 1
Acties:

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

Noordamski

yibbedi yibbeda

Topicstarter
ik gebruik php (versie 4.3.10) om files te uploaden. Op een server bij de huidige provider
werkt dit script prima (al jaren, ook 4.3.10). Maar op mijn eigen server niet.
In zoverre, php geeft geen foutmelding, maar is_uploaded_file($_FILES{'test']['tmp_name']) geeft false aan. Ik denk zelf dat het in de tmp dir. zit. Deze heb ik opgegeven in de php.ini en de rechten staan op 777 en de gebruiker van apache. Toch werkt het niet.

Met zoeken naar dit probleem, kom ik niet verder dan rechten goed zetten en eventueel een andere tmp dir. aangeven in php.ini.

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door Noordamski op 11-04-2005 19:15 ]

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Probeer eens een if (en isset()) constructie met $HTTP_POST_FILES['bestand']['tmp_name']
'bestand' is de naam van de input (type="file").

Hoe zien de form tags eruit van de pagina waarbij de gebruiker het bestand moet invoeren?

edit:
* Vaak zijn dit soort inconsitentie problemen in de verschillende versies/builds/ports van PHP gewoon een kwestie van verkeerd coden.
* Ik neem aan dat het accolade teken in je post een typefout is.
* Misschien is dit meer een programming and webscripting topic, maar dat is niet aan mij.

[ Voor 57% gewijzigd door irondog op 12-04-2005 13:36 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

Noordamski

yibbedi yibbeda

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Het probleem is opgelost. Het lag niet aan de code, aangezien deze werkt bij andere providers (en ik goed php codeer "al zeg ik het zelf"). Bovenstaande kan idd type fout in zitten...
Het probleem lag bij de tmp directory onder freeBSD. Deze was niet ingevuld in de php.ini en de juiste tmp directory vinden viel niet mee. Maar na lang zoeken gevonden.
Daarbij moest nog de juiste rechten worden ingesteld. Het gaat hier overigens om een Apache versie die chrooted is....Nogmaals bedankt voor het meedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Noordamski op 12-04-2005 15:22 ]

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit