[XP] Installatie wil maar niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 07:39
Ik probeer al een paar maanden mijn pc opnieuw te installeren maar krijg het niet voor elkaar om te booten met men xp cd. Ook heb ik de xp boot diskettes geprobeert dit zonder resultaat. Wel pakt ie de win98 cd/diskette!!!

Heb echt geen idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Heb de search al gebruikt alleen het probleem wat ik heb is zo vaag :? Heeft iemand een idee? Hij boot gewoon helemaal niet met XP cd's of diskettes. :(

"Hé Bob, drie bier!"

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Over welke hardware praten we :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je al een andere Windows XP cd geprobeerd? Misschien is je CD wel gewoon beschadigd (is er geen zichtbare schade op de CD te zien?)

En wat gebeurd er als je de XP cd in een andere PC stopt? Boot de cd dan wel?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Heb je wel de bootdisks voor windows SP2 ? Voor elke versie van windows heb je dacht ik een andere set disks nodig.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

En win98 diskette booten, mét cd-rom ondersteuning, XP-cd erin en vervolgens E:\setup.exe (als E je cd-rom is).
Werkt dat ook niet?

Misschien kun je je probleem nog iets duidelijker omschrijven?

public void ik()

• de7geitjes
Owja natuurlijk:

CPU: P4 3.0Ghz
Mobo: P4C800
Geheugen: 1Gb

2xWD 160Gb RAID

Het is iets wat ik zelf gebouwd heb. Ook heb ik al een bios update geprobeert...

Edit
Heb ook al meerder xp cd's geprobeert (sp2)

[ Voor 17% gewijzigd door de7geitjes op 11-04-2005 17:12 ]

"Hé Bob, drie bier!"

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Daantjuh schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:10:
En win98 diskette booten, mét cd-rom ondersteuning, XP-cd erin en vervolgens E:\setup.exe (als E je cd-rom is).
Werkt dat ook niet?

Misschien kun je je probleem nog iets duidelijker omschrijven?
Dat werkt natuurlijk helemaal niet..
Je moet dan iig winnt.exe uitvoeren in de map i386 om te starten.

--
De CD is origineel en kan op andere werkstations wel booten ?
Als dit kan hoor je via de CD/DVDrom speler te kunnen booten.
Zeker met deze specificaties.
Anders zou ik gewoon bij de softwareleverancier of je OEM provider om een andere CD vragen.

Edit: Over welke RAID hebben we het ??

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 11-04-2005 17:17 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• de7geitjes
Tja ik heb op men werk wel 30 orginele cd's liggen en als 2 daarvan het al niet eens doen...

"Hé Bob, drie bier!"

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

GeRtOn schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:16:
[...]

Dat werkt natuurlijk helemaal niet..
Je moet dan iig winnt.exe uitvoeren in de map i386 om te starten.
Dan heb ik tot nu toe zeker altijd geluk gehad dat dit perfect ging :+

public void ik()

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kwam laatst (gister ofzo) in een berichtje in een topic (ben nog aan het zoeken :+) tegen met daarin een programma wat als bootloader werkte. Dan kon je dus gewoon aangeven via dat programma waarvan je wou booten (cd hdd ect...) Misschien daar even op zoeken :?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

de7geitjes schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:17:
Tja ik heb op men werk wel 30 orginele cd's liggen en als 2 daarvan het al niet eens doen...
Al getest met een andere cd/dvd speler :? Als ik het zo lees zit de fout niet zozeer in de informatiedrager.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55
Daantjuh schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:23:
[...]

Dan heb ik tot nu toe zeker altijd geluk gehad dat dit perfect ging :+
Inderdaad ;) met xp werkt dat voor niemand niet. :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• de7geitjes
Ja andere diskette drive cd-rom alles al gewisselt.

Hem hd's staan als RAID 0 ingesteld...

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

de7geitjes schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:06:
Ik probeer al een paar maanden mijn pc opnieuw te installeren maar krijg het niet voor elkaar om te booten met men xp cd. Ook heb ik de xp boot diskettes geprobeert dit zonder resultaat. Wel pakt ie de win98 cd/diskette!!!
heb je de xp diskettes gedownload of gemaakt met de "makeboot" dir vanaf de cd (4 floppies nodig).

• de7geitjes
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:34:
[...]

heb je de xp diskettes gedownload of gemaakt met de "makeboot" dir vanaf de cd (4 floppies nodig).
Heb ze gedownload

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

krijg je wel "druk op een toets om van de CD op te starten" ?
en vooral press that anykey want bij een beetje snelle puter zie je die vraag helemaal niet meer

• de7geitjes
Nee krijg een I/O error

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Bij toets indrukken ? want dat moet toch echt om van de XP of 2000 cd op te starten

• de7geitjes
Nee dit is gewoon puur als de diskette (xp sp2) erin stop. Dan heb ik nog niet eens op een toets gedrukt of iets. Zal de error eens opschrijven deze zal ik zo posten

Edit

De melding die ik dan krijg is:

BOOT: I/O error reading disk
Please insert another disk

[ Voor 26% gewijzigd door de7geitjes op 11-04-2005 18:42 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Da's je floppy drive waarschijnlijk en of een rotte flop

• de7geitjes
Nee hoor.. Als ik op de zelfde flopp een win98 boot flop maak werkt ie wel..

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

kun je wel 98 vanaf cd instaleren en dan upgraden naar XP niet netjes.
maar het lijkt of je mobo niet naar 32 bit mode wil ....
de bios, post etc is allemaal 16 bit werk de ZG real mode windows 98 ook tot ie ems xms inzet
Nt zal bij het laden van de tweede file NTLOADER al naar 32 bit willen ik weet niet of ntdetect dit al doet eigenlijk
Heel misschien een heel lullige fout in je Mobo

• de7geitjes
Hmmz dus er zit iets verkeerds in men mobo :/

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

als het is wat ik zeg kun je wel 98 instaleren = 16 bit
of dat ook al niet als xmsmgr.exe wordt aangeroepen moet ie al plat gaan
opstarten van 98 na installatie tot aan initialisatie vcache ( 32 bit

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
allereerst dien je je raid array op te zetten (stripe 0 of 1) in de bios
als je je drives als raid aan het werken hebt,moet je tijdens de opstart van de xp cd op F6 drukken om de raid drivers te installeren (via floppy of cd rom)
anders werkt het niet...
ook moet je eerst je partities aanmaken met bv.partitionmagic
succes

[ Voor 31% gewijzigd door wooley op 11-04-2005 20:00 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

wooley schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:57:
allereerst dien je je raid array op te zetten (stripe 0 of 1) in de bios
als je je drives als raid aan het werken hebt,moet je tijdens de opstart van de xp cd op F6 drukken om de raid drivers te installeren (via floppy of cd rom)
anders werkt het niet...
ook moet je eerst je partities aanmaken met bv.partitionmagic
succes
daar komt ie al niet eens bij F6 ... buitendat een p4c800 heeft een ich5R dus zonder promise controller en dan werkt het F6 verhaal niet.

Verwijderd

de7geitjes schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:56:
Nee dit is gewoon puur als de diskette (xp sp2) erin stop. Dan heb ik nog niet eens op een toets gedrukt of iets. Zal de error eens opschrijven deze zal ik zo posten

Edit

De melding die ik dan krijg is:

BOOT: I/O error reading disk
Please insert another disk
Krijg je die error *niet* als je van CD probeert te booten? Wat krijg je dan wel als je van CD probeert te booten? "Press any key" en daarna niks? Heb je een USB toetsenbord? Heb je USB support aan staan in je BIOS?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:16:
daar komt ie al niet eens bij F6 ... buitendat een p4c800 heeft een ich5R dus zonder promise controller en dan werkt het F6 verhaal niet.
ich5r mag je dus iastor.sys met f6 laden als je die wil gebruiken (liever dan die ** promise).
ich5r (r voor raid)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 13:34
Heb je dit al geprobeerd:

Start de computer met een boot diskkete.

Ga naar de cd-rom schrijf:
d:
Ga naar de \i386 directory op de cd-rom
cd i386
Open WINNT.EXE om de setup te beginnen.
WINNT.EXE

Hierbij is d: de letter van je cd-rom speler.

Succes!

• de7geitjes
Hij pakt heel men CD-rom niet met een win98 diskette. Heb er verschillende gebruikt ook heb ik verschillende bootdisks gebruikt...

[ Voor 71% gewijzigd door de7geitjes op 12-04-2005 08:36 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Leuk dat je zoveel vertelt over wat er met diskettes misgaat. Maar wat gaat er nu precies mis als je met alleen maar CD probeert te booten? Hoe ver komt 'ie? Wat verschijnt er op het scherm? Boot 'ie door naar harde schijf?

Probeer anders ook even met een Knoppix CD.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

de7geitjes schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:35:
Hij pakt heel men CD-rom niet met een win98 diskette. Heb er verschillende gebruikt ook heb ik verschillende bootdisks gebruikt...
Saat je cd/dvd speler wel in je bios vermeld? En goed geterminieerd (master/slave) ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
de7geitjes, zou je iets duidelijker en uitgebreider willen aangeven wat je allemaal al geprobeerd hebt? Vooralsnog zie ik weinig info over de door jou ondernomen stappen, en wat je met onze tips hebt gedaan. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door.

Ik pas de topictitel even aan, zodat je OS vooraan staat tussen conform de Windows Operating Systems - Policy.
Probleem bij installatie XP > [XP] Installatie wil maar niet lukken*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• de7geitjes
Men cd-rom ofja dvd speler is gewoon te zien in het bios dus die werkt zeker.

Ik heb geprobeert knoppix te booten maar dit deed hij ook niet..

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

ik heb een ander probleem tijdens het opnieuw installeren van XP.

de cd boot wel (druk op een toets om... blabla) maar daarna zie ik alleen maar een blauw scherm met links bovenin: Windows Setup maar daarna gebeurt er niets...

dacht eerst dat het aan de cd zelf lag, of aan de versie van windows (xpsp2, net gedownload) maar dat was het blijkbaar niet, aangezien mijn 'ouwe' xp installatie cd nu hetzelfde probleem vertoont??? :'(

ik heb gisteren een nieuwe HD ingebouwd (WD200) maar daar kan het niets mee te maken hebben toch? Aangezien deze nieuwe hd nog vrijwel leeg is en windows sowieso vanaf mn ouwe HD (WD120) draait (en daar wil ik ook opnieuw installeren)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:49:
ik heb een ander probleem tijdens het opnieuw installeren van XP.

de cd boot wel (druk op een toets om... blabla) maar daarna zie ik alleen maar een blauw scherm met links bovenin: Windows Setup maar daarna gebeurt er niets...

dacht eerst dat het aan de cd zelf lag, of aan de versie van windows (xpsp2, net gedownload) maar dat was het blijkbaar niet, aangezien mijn 'ouwe' xp installatie cd nu hetzelfde probleem vertoont??? :'(

ik heb gisteren een nieuwe HD ingebouwd (WD200) maar daar kan het niets mee te maken hebben toch? Aangezien deze nieuwe hd nog vrijwel leeg is en windows sowieso vanaf mn ouwe HD (WD120) draait (en daar wil ik ook opnieuw installeren)
Probeer Windows dan is opnieuw te installeren wanneer je je nieuwe harde schijf eruit hebt gehaald, werkt het dan wel? Misschien probeert hij hem wel op je nieuwe schijf te installeren die bv defect is.

Voorheen is een installatie wel gelukt op hetzelfde systeem met dezelfde XP? Zoja moet je misschien wat verder gaan kijken. Test je geheugen eens, test je harde schijven, update je bios dat soort dingen. Mocht dit allemaal niet werken kun je misschien beter een eigen topic openen waarin duidelijk omschreven staat wat je probleem is en wat je geprobeerd hebt.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

OneUp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:40:
[...]

Probeer Windows dan is opnieuw te installeren wanneer je je nieuwe harde schijf eruit hebt gehaald, werkt het dan wel? Misschien probeert hij hem wel op je nieuwe schijf te installeren die bv defect is.

Voorheen is een installatie wel gelukt op hetzelfde systeem met dezelfde XP? Zoja moet je misschien wat verder gaan kijken. Test je geheugen eens, test je harde schijven, update je bios dat soort dingen. Mocht dit allemaal niet werken kun je misschien beter een eigen topic openen waarin duidelijk omschreven staat wat je probleem is en wat je geprobeerd hebt.
Thanks! Dat was het!

Nadat ik m'n nieuwe HD eruit had gehaald lukte het wel, maar het kwam niet omdat die nieuwe kapot is, want die doet het gewoon perfect.

Anyhow, it works (for now)

Bedankt voor de tip!!! _/-\o_
Pagina: 1