[XP] Balken ongevraagd gelocked in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 16:39

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
De search heeft niks opgeleverd, dus ik probeer het zo eens te doen. Ik heb internet explorer 6 met alle updates. Vanmorgen heb ik een hele lading aan spyware en trojans van de computer verwijderd. Er zat onder andere een toolbar tussen die op de werkbalk koppelingen zat, maar die ik goed heb weten te verwijderen. Er is nu ook geen spoor meer van te bekennen.

Het enige irritante restant ervan is, dat al mijn werkbalken gelocked zijn in internet explorer. Ik heb normaal alleen de standaardknoppen en de adresbalk staan, maar daar staat nu ook de balk "koppelingen" onder en dat wil ik helemaal niet. Als ik het echter uit wil schakelen, door er met rechts op te klikken, zijn de vinkjes naast standaardknoppen, adresbalk en koppelingen wel aan, maar het is "grayed out". Ik kan er dus niet op klikken. Normaal is er ook een optie zichtbaar van "de werkbalken vergrendelen", maar die is helemaal verdwenen.

Nu heb ik al in het register gezocht, waar een bepaalde key stond dat koppelingen locked was. Die heb ik verwijderd, maar dat heeft niks uitgehaald. Hijackthis laat ook niks zien wat er niet hoort.

Iemand nog een idee?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:48
Dit doet me heel erg denken een Group Policy's instellingen. Ik zal ff voor je zoeken of ik het daar kan vinden.

Edit:
Start => uitvoeren => gpedit.msc => Gebruikersconfiguratie => Beheerssjablonen => Windows Onderdelen => Internet Explorer => Werkbalken.

Kan goed zijn dat er in het rechterveld wat is uitgeschakeld.

[ Voor 50% gewijzigd door Pimmeh op 11-04-2005 16:59 ]

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 16:39

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Cmdr Chakotay schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:57:
Dit doet me heel erg denken een Group Policy's instellingen. Ik zal ff voor je zoeken of ik het daar kan vinden.

Edit:
Start => uitvoeren => gpedit.msc => Gebruikersconfiguratie => Beheerssjablonen => Windows Onderdelen => Internet Explorer => Werkbalken.

Kan goed zijn dat er in het rechterveld wat is uitgeschakeld.
Dit was inderdaad de oplossing! Ik heb je stappen gevolgd en nadat ik de eerste 2 opties van inschakelen naar uitschakelen had gezet werkte alles weer zoals het hoorde. Voor de duidelijkheid:
  • Het aanpassen van de werkbalkknoppen van de browser uitschakelen ==> uitschakelen
  • Het aanpassen van de werkbalken van de browser uitschakelen ==> ook op uitschakelen
  • Werkbalknoppen configuren ==> staat op "niet geconfigureerd"

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen