AMD K7500 is te vergelijken met?

Pagina: 1
Acties:

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:12
Mensen,

Als servertje thuis heb ik een Intel Pentium !!! 550MHz draaien. Nu heb ik van kennissen hun oude computer gekregen. Het gaat me voornamlijk om de processor en het moederbord. Ik weet namelijk niet of de processor van AMD sneller is dan mijn huidige (P3 550Mhz).

Op internet gekeken en gezocht op de woorden "compare" e.d. maar er is weinig informatie over te vinden. Dus misschien dat jullie dat weten.

Waarmee kan ik een AMD K7500 (exact: K7500MTR51B C; 219948667731) mee vergelijken? Zelf heb ik het idee dan mijn P3 sneller is. Het is niet de bedoeling dat ik ze allebei gebruik, maar dat ik er één computer van maak (geheugen, hardeschijf, cd-rom, diskette, geluid e.d.) en dat moet natuurlijk de snelste zijn.

Kortom, waar zet ik de extra hardware onderdelen bij in? In de P3 550 of in de K7500?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoeveel kb Cache heeft die p3 :?

Hmm wacht ff :X :P
Is die AMD een slot CPU?

[ Voor 43% gewijzigd door Atlas op 11-04-2005 16:18 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ER staat K7 en dat is dan 500 mhz.
Zo is die volgens mij.
Maakt weinig uit dus

Correct if I'm wrong :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mister I op 11-04-2005 16:24 ]

Verwijderd

Draai op allebij eens iets van Sysoft Sandra (www.download.com) en vergelijk het zelf!

Zo kun je er zelf achterkomen wat het snelste werkt en welke onderdelen sneller of langzamer zijn, hierna kun je de keuze maken waar je in gaat investeren. Behalve de processor is geheugen en chipset misschien wel even belangrijk.

Succes

Laat je nog weten welke sneller is?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Als ik me niet vergis was toen de K7 zo'n 10-15% sneller dan een P3 op dezelfde snelheid. In jouw geval zullen de Athlon en de P3 ongeveer even snel zijn dus.

• Freehumor
Heb niet de mogelijkheid om Sisoft Sandra oid te draaien. Waarschijnlijk is de voeding kapot en heb geen zin om de voeding uit mijn P3 bak te halen en zodoende te testen.

Ik wacht nog even jullie reacties af.

AMD en Intel zijn slot pc's (slot-a en slot-1).

Geheugen e.d. staat los omdat ik één computer er van wil maken. Chipset e.d. kunnen wel belangrijk zijn. Mijn P3 bak bevat een Asus P2B-F moederbord met de volgende chipsets: Intel PIIX4E PCIset en Intel 440BX AGPset.

AMD moederbord zoek ik even op.

[ Voor 33% gewijzigd door Freehumor op 11-04-2005 16:25 . Reden: Moederbord e.d. erbij ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 22:50

Jiffy

God, you're ugly!

Lood om oud ijzer. Misschien dat je P3 fractioneel sneller is, maar dat zal nauwelijks merkbaar zijn. Als je P3 lekker werkt zou ikzeggen: haal die Athlon leeg en zet het bruikbare spul over.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon ff googlen: http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-32.html
Hoewel de cpu er zelf niet tussenstaat, kun je zien dat een p3 550 sneller is als een Duron op ong zelfde snelheid.

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 11-04-2005 16:25 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mister I schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:16:
ER staat K7 en dat is dan 500 mhz.
Zo is die volgens mij.
Maakt weinig uit dus

Correct if I'm wrong :)
Klopt, en t/m de 500mhz zijn Pentium en AMD ( En syntrax oid..) PRECIES hetzelfde. Op de batchnummers etc na dan.. Dus de 550 is "sneller".

• Freehumor
Chipset van AMD is: AMD Irongate (Northbridge) - 200MHz. EV6 System Interface Speed. Het gaat om het volgende moederbord: MIcro-Star's MS-6167 AMD.

Lees uit de reacties dat het niet veel verschilt tussen beide processoren. Bij de resultaten op de site van Informania kan je zien dat de AMD wel sneller is, dit wordt echter vergeleken met P3 500MHz ipv P3 550Mhz.

Misschien dat het dan toch op het moederbord (en chipset) aankomt? Volgens mij doen ze niet veel onder van elkaar en hou ik mijn servertje mooi zo. Ga hem dan alleen upgraden met geheugen, hardeschijf e.d.

Als er grote verschillen zijn in de moederbords waardoor ik beter kan gaan voor een bepaald systeem, dan hoor ik dat graag. Mijn huidige systeem draait op dit moment perfect.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Freehumor schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:33:
Chipset van AMD is: AMD Irongate (Northbridge) - 200MHz. EV6 System Interface Speed. Het gaat om het volgende moederbord: MIcro-Star's MS-6167 AMD.

Lees uit de reacties dat het niet veel verschilt tussen beide processoren. Bij de resultaten op de site van Informania kan je zien dat de AMD wel sneller is, dit wordt echter vergeleken met P3 500MHz ipv P3 550Mhz.

Misschien dat het dan toch op het moederbord (en chipset) aankomt? Volgens mij doen ze niet veel onder van elkaar en hou ik mijn servertje mooi zo. Ga hem dan alleen upgraden met geheugen, hardeschijf e.d.

Als er grote verschillen zijn in de moederbords waardoor ik beter kan gaan voor een bepaald systeem, dan hoor ik dat graag. Mijn huidige systeem draait op dit moment perfect.
Sowieso merk je er dan niks/weinig van.
Ik zou het dus als ik jou was, gewoon zo laten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Die AMD K7 500MHz presteert hetzelfde, in sommige gevallen iets sneller.
En aangezien het huidige systeem prima draait zie ik geen reden om het te vervangen ;)

Meer onder het motto, if it ain't broken, don't fix it.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 11-04-2005 16:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1