[Firefox] Opgeslagen wachtwoord niet vragen; mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
Ik heb als provider Kliksafe. Kliksafe heeft een whitelist en eeen blacklist. Als je op de blacklist wilt, vraagt hij elke keer naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Er staan heel weinig sites op de whitelist, dus elke keer als ik het internet op ga, vraagd de proxy om die gebruikersnaam en wachtwoord. Is er een mogelijkheid, dat dit automatisch afgehandeld word, dat ik niet steeds die vraag krijg, om een gebruikersnaam en wachtwoordt in te vullen?

Ik heb al een mailtje naar de helpdesk gestuurd en dit kreeg ik als antwoord:
Of het mogelijk is om deze afhandeling van proxy invoer te autmatiseren is mij niet bekend. Wel zult u elke sessie dat u op internet gaat eennmalig moeten verifieren, zo werkt onze proxy server. Ik kan u helaas niet verder helpen met dit probleem. Wel kan ik u melden dat bij bijna elk probleem welke gevonden wordt, men er al eerder naar gekeken heeft en wellicht zelfs een toepassing voor heeft geschreven. Dit zult u kunnen achterhalen door te zoeken via bijvoorbeeld www.google.nl .

Ik heb al een op google gezocht, maar ik kon niks vinden. Weet iemand misschien een programmatje?

edit:

Ik gebruik FireFox als browser. Daar is ook de mogelijkheid, om bij de Proxy
instellingen een pad op te geven naar een Proxy-configuratie bestand.
Wellicht is het daar mee mogelijk?

In de help-functie wordt het volgende over dit Proxy-configuratie bestand
gezegt:

URL voor automatische proxy-instelling

Indien uw werkplek een proxy-configuratiebestand heeft, vraag dan aan de
systeembeheerder naar de URL ervan en voer deze hier in. Klik op Vernieuwen
om de instellingen te laden.

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Niks123Random3 op 11-04-2005 17:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heb je dit elke keer dat je een link aanklikt of elke keer dat je opnieuw je browser opent? Dat eerste hoort neem ik aan niet te gebeuren dus wil je zien wat er fout zit en het niet omzeilen. Dan relevant: welk OS, welke browser en op welke manier wordt het wachtwoord gevraagd? (En check datum, tijd, etc).

Als elke keer dat je je browser opnieuw opent: iets van Auto-IT kan. Ook kan je denken aan een extra lokale proxy server waar je misschien al de logingegevens invult.

offtopic:
LOL @ verwijzing naar Google 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Niks123Random3
Ik heb Windows XP - sp2
Heb je dit elke keer dat je een link aanklikt of elke keer dat je opnieuw je browser opent?
Dit gebeurd elke keer als ik mijn browser opent.

screenshot

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :)

Automatische proxy afhandeling > [Firefox] Opgeslagen wachtwoord niet vragen; mogelijk? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mm zou opzich wel handig zijn jah.. ik heb net even zitten zoeken maar kan zogauw niks vinden, maar voor de zekerheid zou je de extensions eens door kunnen lopen..

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik sluit mijn browser gewoon nooit af, waarom zou je dat wel doen, als je het geheugen anders toch niet gebruikt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Niks123Random3
Johnny schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:51:
Ik sluit mijn browser gewoon nooit af, waarom zou je dat wel doen, als je het geheugen anders toch niet gebruikt?
Dus jij laat je browser altijd gewoon onderin je taskbar staan?
Op zich wel een idee! :*)

Edit:
Er is ook de mogelijkheid, om bij de verbindinginstellingen een pad op te geven naar een Proxy-configuratie bestand.
Is het daarmee niet mogelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Niks123Random3 op 11-04-2005 19:17 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen om de proxies handmatig in te stellen in de vorm:
http://user:pass@proxy.server.nl

• Niks123Random3
Je zou eens kunnen proberen om de proxies handmatig in te stellen in de vorm:
http://user:pass@proxy.server.nl
Nee, jammer, het werkt niet. :|

Verwijderd

Op je screenshot zie ik geen url. Is er een specifieke url waarmee je dit 'handmatig' kunt triggeren? (Misschien gewoon het adres van de proxy.) Probeer dan eens in je adresbalk iets van http://username:password@host. En als dat werkt, bookmarken en instellen als startpagina.

• Niks123Random3
Op je screenshot zie ik geen url.
Mijn start pagina is www.google.nl, en die staat niet op de whitelist bij Kliksafe, dus vraagt hij gelijk om de proxy gebruikersnaam en wachtwoord.
Probeer dan eens in je adresbalk iets van http://username:password@host. En als dat werkt, bookmarken en instellen als startpagina.
Werkt niet, hij vraagt dan toch weer op die gebruikersnaam en wachtwoord. :(

Tnx allemaal voor het meedenken!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Niks123Random3 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:03:
[...]

Dus jij laat je browser altijd gewoon onderin je taskbar staan?
Op zich wel een idee! :*)
Ja, want steeds opnieuw opstarten is langzaam en nutteloos. Voor Firefox bestaat er trouwens wel een extension die de browser in de system-tray (naast de klok) houdt, maar of het van daaruit openen wordt gezien als opnieuw opstarten weet ik niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Johnny schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:30:
[...]

Ja, want steeds opnieuw opstarten is langzaam en nutteloos. Voor Firefox bestaat er trouwens wel een extension die de browser in de system-tray (naast de klok) houdt, maar of het van daaruit openen wordt gezien als opnieuw opstarten weet ik niet.
Nou nutteloos zou ik niet willen zeggen. Ik merk nog vaak genoeg dat als ik bijv. naar een website met "veel" plaatjes ga, m'n wisselbestand aardig gevuld wordt. Als ik dan van die site wegga blijft dat zo. Als ik Firefox dan even sluit en weer opnieuw opstart is het weer netjes heel weinig. Toch een soort geheugenprobleempje ofzo...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi Theo,

Ik heb ook kliksafe :D

Open "Control Panel"
Double Click "System"
Click the "Advanced" tab
Click on "Enviroment Variables"
Under "System Variables", click New
Set Variable Name to http_proxy
Set Variable Value to "http://user:pass@proxyip:port" (without the quotes; substitute your values in where appropriate)
Click OK, OK, OK

You may or may not have to reboot before settings take effect.

Niet geprobeerd, want ik vind t nl niet storend :) Werkt IMO wel

Edit,

Zie net dat je ook op't HC zit. Ik zit in Goes.
Krijg je btw wel met bittorrent verbinding?

EditEdit :)
Bedankt voor de tip van Azureus op je site!!!

Waar we als Hoornbeeckers niet goed voor zijn :p

[ Voor 33% gewijzigd door hankleppe op 11-04-2005 22:32 ]

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

pakt Firefox de http_proxy variabele op? (die alleen op *n?x gebruikt wordt volgens mij) En daarnaast werkt dat volgens mij niet eens; in wget moet ik altijd separaat een proxy-user en proxy-passwd meegeven? Maar wellicht werkt het toch zomaar wel ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Niks123Random3
Set Variable Value to "http://user:pass@proxyip:port"
Mag het ook gewoon de naam van de proxy zijn, of moet het de IP zijn?

"http://gebruikersnaam:wachtwoord@proxy.kliksafe.nl:8080" werkt in ieder geval niet.

Edit:
En hoef je dan niks te wijzigen bij de verbindingsinstellingen?

[ Voor 19% gewijzigd door Niks123Random3 op 12-04-2005 11:38 ]

• Niks123Random3
Iemand een idee?
Pagina: 1