Toon posts:

[XP SP2] via opstartdiskette geen harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn computer weer eens leeghalen en dat wil ik doen door via de opstartdiskette die ik in Windows XP SP2 heb gemaakt, de schijven te formatteren. Het probleem is nu dat als ik via de opstartdiskette opstart, ik geen schijven te zien krijg.
Via A: krijg ik de floppy,
Via B: krijg ik dezelfde floppy,
Via C enz krijg ik geen harde schijf of cd-rom speler.

Weet iemand waar het aan ligt?

Alvast bedankt,

Frank

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar geen NTFS ondersteuning vanuit de diskette (ervan uitgaande dat de disk NTFS geformatteerd is ?).
Maar je kan "gewoon" bij de installatie eerst je harde schijven leeggooien/herpartioneren/formatteren, voordat je de installatie begint.

Waarom eerst leeggooien ?

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 11-04-2005 15:54 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Als je de Windows XP installatie bedoeld, dan weet ik niet of ik dat kan, want ik heb een recovery cd. Weet iemand of het daarmee kan?

De schijven zijn inderdaad NTFS

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:56 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46

lier

MikroTik nerd

Vaak wordt met de recovery cd de hele harde schijf gewist, waarna de basisomgeving teruggezet wordt. Ook heb je de optie om een repair uit te voeren, waardoor het wissen niet uitgevoerd wordt.

Dit is wel afhankelijk van het type recovery cd, welk merk pc is het ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is je opstartdiskette in DOS? Dan kan je idd niet je NTFS schijven benaderen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Fujitsu, besteld tijdens een pc-privé van een paar jaar terug.

Als ik via Dos niet naar mijn NTFS schijven kan, zit er dus niets anders op dan het gewoon via Windows te doen? Maar wat als er nou eens iets anders is, waardoor ik bijv. niet meer kan opstarten, maar wel met de opstartdiskette, moet ik dan Windows opnieuw installeren ofzo?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:13:
Het is een Fujitsu, besteld tijdens een pc-privé van een paar jaar terug.

Als ik via Dos niet naar mijn NTFS schijven kan, zit er dus niets anders op dan het gewoon via Windows te doen? Maar wat als er nou eens iets anders is, waardoor ik bijv. niet meer kan opstarten, maar wel met de opstartdiskette, moet ik dan Windows opnieuw installeren ofzo?
Volgens mij kan je via deze site wel bootdiskettes downloaden waarmee je de NTFS schijven kunt zien. Ik heb hier verder geen ervaring mee, dus ik weet ook niet of het echt zo is ;)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Windows Operating Systems, verder sloop ik ook nog even die spelfout uit je topictitel. ;)

Signature

Pagina: 1