Toon posts:

VPN router, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil dat gebruikers thuis via internet een pptp of ipsec verbinding kunnen opzetten met een kantoornetwerk. Ik heb geen servers die deze vpn gebruikers kunnen valideren en wil dit valideren overlaten aan een router. Gebruikers die vpn toegang tot het netwerk willen krijgen, moeten dus op de router worden aangemaakt.

Ben dus op zoek naar een router die ook vpn gebruikers kan valideren en tevens fungeert als router/firewall voor mijn kantoornetwerk. Nu viel mijn ook op de Hotbrick Firewall VPN 800/2 of een Netgear FVX538. Echter kan ik er niet wijs uit worden dat validatie op de router zlf plaats kan vinden.
De prijs waarin ik iets zoe is tot € 750,-. Merk maakt niet zoveel uit.

Tips zijn welkom.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Hoeveel gebruikers?

But then again, I could be wrong..

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
geef eens wat meer informatie.
bijvoorbeeld hoeveel gebruikers.
wat wil je via je vpn gaan doen (printen,programatuur draaien)???
en wat heb je zelf al onderzocht ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
geef ons inderdaad eens wat informatie wat je precies wilt gaan doen, en hoe je netwerk er nu uit ziet. Oa wat voor een services wil je gaan aanbieden aan je gebruikers? Wat is je internet verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
er zijn 2 dsl lijnen

1x 8mb / 1mb
1x 2mb / 2mb

beide lijnen moeten op de router worden aangesloten. 80 gebruikers maken gebruik van internet en 10 gebruikers gebruiken incidenteel de vpn. Er wordt hoofdzakelijk via remote desktop gewerkt over VPN. Belangrijkste is dat gebruikersvalidatie plaats kan vinden op de router. Dat is ook het punt waar ik niet helemaal duidelijk in kan vinden.

Verwijderd

Mag ik vragen wat je bedoelt met valideren? Het lijkt me nogal standaard nl dat je moet inloggen op een VPN :)

[search=vpn welk merk]
[search=vpn rdp]
[search=vpn troughput]

Er is echt veel in de search te vinden als je niet van die specifieke eisen hebt, en ik zie op dat vage stuk van het valideren niet direct wat terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 19:56 ]

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met Draytek.De Vigor 2900 kan 32 VPN tunnels aan en heeft eigen usermanagement voor windows-vpn-clients.

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
bintec maakt hele leuke apparaatjes voor jou doel, www.bintec.net

chance favors the prepared mind

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid en zoals alex al aangeeft bedoel ik met valideren:

een router die een eigen usermanagement voor windows-vpn-clients heeft.

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1