overstap van FreeBSD naar Fedora, wie sleept me er door?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik heb een test laptop van mijn werk, nu stond hier altijd fBSD op maar ik moest over naar een fedora laptop.

Ik zie net dat mijn laptop al vast zit nadat ik "rpm -e gdm" heb gedaan.

wat wilde ik: een complete met tools volgestopte fedora FC3 bak mijn eigen look en feel geven zodat ik iig een beetje met het systeem kan werken.

Wat wilde ik hiervoor doen:
install van:
vim, aterm, fluxbox, xli

het meeste was gelukt (xli nog niet)

nu wilde ik dus gdm uitschakelen.. zonder succes. niets doet het meer.

kan iemand mij vertellen hoe ik dat gdm eruit krijg?
(mag deze draad open blijven voor meer van deze vragen?)

update:
ik kan het systeem weer in, nu nog even uitzoeken hoe ik kan voorkomen dat hij de volgende keer iets gdm gerelateerds probeert te starten! iemand? (antw: init naar 2 zetten)

[ Voor 16% gewijzigd door xychix op 11-04-2005 15:23 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
/etc/inittab bekijken/aanpassen.
wil je in text-mode opstarten, dan verander je initdefault van 5 in 3 of 2,
voor graphische-mode login staat, ergens onderaan, een regeltje die OF startdm.sh oid OF gdm opstart. kweenie hoe fedora dat precies doet.
als er gdm staat, verander je dat in xdm of kdm(voor kde desktop manager)
staat er startdm, dan is er ergens een variabele die hem gdm op laat starten.

ook nog handig trouwens om even ~/.xinitrc fluxbox op te laten starten?

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Verwijderd

If all else fails kun je altijd nog onderstaand commando uitvoeren:
code:
1
find /etc/rc?.d -name "???gdm" -exec rm -vf {} \;

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:55 ]

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Is het niet makkelijker om slackware te nemen, die zal veel meer op freebsd lijken in het gebruik.
Die start standaard in het multiuser text runlevel op, hier zitten ook standaard dingen als flux/atern/vim enzo in. Helaas weet ik niet wat xli is.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Mja, gezien het feit dat ie van z'n (vermoedelijk) favoriete os moet overstappen naar FC neem ik aan dat die beslissing niet vrijwillig is genomen ;)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Deels vrijwillig :)

ik had freeBSD maar iederen gaat over op een gezamelijk loenix distro.
Als ik zelf over was gestapt was ik naar Debian gegaan.

Nu krijg ik gewoon een distro LOADED met tools, niet verplicht deze te gebruiken maar het voorkomt een boel discussie en gezeur. En het is ook wel leerzaam om eens in de linuxen te graven.

Alles lijkt nu redelijk te werken. Nu nog even weer mijn tabulation aanzetten in Fluxbox (prio 1)

En dan ergens een xli installatie vinden (rpm ofzo) die automatisch de bijbehorende libs meeneemt.

update:
xli laat ik zitten met xsetbg werkt het ook. aterm is doorzichtig, achtergrond in place. heb een andere dan mijn vorige config "gejat" omdat uit mijn oude config wat lettertypes verdraaid werden (lelijk)

alleen ik kan nergens in de config van fluxbox mijn tabulations weer aanzetten..!!! en dat was DE main feature!

update2:
Tabulation staat gewoon aan :) je moet alleen de bovenste balk naar de ander toeslepen, de zichtbare tabjes zijn verdwenen :)
Nadeel hiervan, normaal kon je met rechter muisklik op je tabblad een app starten en deze meteen aan je tabjes-set toevoegen... deze mogelijkheid lijkt weg :(

op wat optische zaken zit ik nu weer in mijn freeBSD look and feel... ben benieuwd wat er nog volgt

[ Voor 45% gewijzigd door xychix op 11-04-2005 17:32 ]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
xychix schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:12:
ik kan het systeem weer in, nu nog even uitzoeken hoe ik kan voorkomen dat hij de volgende keer iets gdm gerelateerds probeert te starten! iemand? (antw: init naar 2 zetten)
Je runlevel op 2 zetten is waarschijnlijk niet helemaal wat je wilt. Als je in plaats van gdm een andere display manager wilt (en het klinkt alsof je wel wilt X'en) is /etc/sysconfig/desktop aanpassen voldoende. Als je in plaats van een dm in tekstmode wilt starten zet je je runlevel op 3. Runlevel 2 verandert meer dan alleen het uitschakelen van X.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:55:
If all else fails kun je altijd nog onderstaand commando uitvoeren:
code:
1
find /etc/rc?.d -name "???gdm" -exec rm -vf {} \;
Dat doet niks hoor. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Onno op 11-04-2005 18:14 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Onno schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:13:
[...]

Je runlevel op 2 zetten is waarschijnlijk niet helemaal wat je wilt. Als je in plaats van gdm een andere display manager wilt (en het klinkt alsof je wel wilt X'en) is /etc/sysconfig/desktop aanpassen voldoende. Als je in plaats van een dm in tekstmode wilt starten zet je je runlevel op 3. Runlevel 2 verandert meer dan alleen het uitschakelen van X.

[...]

Dat doet niks hoor. :)
verschil tussen 2 en 3 is in mijn install NFS wel of niet aan.
dus 2.
inloggen en dan startx is wenselijk :) daarom 2

Pagina: 1