Problemen Asus K8N-E Deluxe en GF6800 LE?

Pagina: 1
Acties:

• Pieth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08-2025

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
Ik heb sinds dit weekend een nieuw systeem en wilde daar mijn GF6800 LE in hangen maar hij deed helemaal niks. Zodra ik mijn GF er in deed kreeg ik een hele irritante piep en geen beeld, ook als ik gewoon een PCI kaartje er in deed en in de BIOS prim. VGA op PCI zette.

Mijn specs:

Asus K8N-e deluxe
AMD64 3400+
512MB PC3200 DDR (Twinmos)
Leadtek GF6800LE @ 16x1.6 400/830

Ik kan morgen pas testen of mijn GF het nog wel doet in mijn oude pc, omdat die op mijn kamer staat in Eindhoven.

Kan dit liggen aan de overklok opties van mijn MB? Ik heb AGP FW al uit gezet in de BIOS omdat ik die eerst via rivatuner had uitgezet.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
heb je het bios al een reset gegeven?
en gekeken of de kaart goed doorgedrukt in het slot zit? dan luistert soms nouw (al moet dat systeem tegenwoordig hufter proof zijn).

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
een vrij harde constante piep zou er op wijzen dat je de molex niet heb aan gesloten, maar aangezien je het ook krijgt met een kaart zonder, valt dit al af. heb je trouwens geen diagnostische lichtjes op je moederbord zitten die het probleem aanduiden ? :)

• Pieth

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
Molex zit er op. Voeding is ook sterk genoeg (480 W). Hij doet het wel met een andere AGP of PCI kaart.

Ik heb 1 ledje op het mobo zitten, maar heb eerlijk gezegd nog niet gekeken wat die dan doet.

Ik denk dat het ligt aan mijn OC. Ik zal straks eens proberen om de originele BIOS op de kaart te flashen.

[ Voor 35% gewijzigd door Pieth op 11-04-2005 15:52 ]

• Pieth

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
Op mijn oude pc doet hij het wel maar daar krijg ik nu ook die piep. De piep komt trouwens van GFX-card zelf.

Originele BIOS erop geflashed zonder resultaat.