[perl][sql] datum van 2 dagen eerder naar sql datum

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
ik wil een sql datum genereren dat 2 dagen eerder is dan vandaag. moet dus ongeveer dit worden:
'4/9/2005 00:00:00'

de standaard functie time() levert de tijd in seconden op. dan is het opzich wel te doen (behalve misschien de tijd naar 00.00.00 omzetten wat lastig is) maar hoe zet ik dat om naar een geldig sql 2000 formaat?

het is voor het weergeven van afspraak overzichten in een crm systeem. ik wil alle afspraken vanaf 2 dagen terug laten zien...
hoe doe ik dit? ik kan t niet vinden :(

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens naar de DATEDIFF functie en de GETDATE() funtie

[ Voor 29% gewijzigd door P_de_B op 11-04-2005 15:08 . Reden: getdate toegevoegd ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Waarom niet gewoon in je query doen? Er is vast wel een tijds-verschil-functie in SQL Server-sql, waarmee je dus "huidige datum - twee dagen" kan doen (date_diff, subst_date, hoe het ook maar heet).

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 11-04-2005 15:09 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
liever niet in de query. ik wil het database onafhankelijk houden aangezien het misschien ooit omgezet gaat worden naar mysql of iets anders wat gratis is...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sharkzor schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:19:
liever niet in de query. ik wil het database onafhankelijk houden aangezien het misschien ooit omgezet gaat worden naar mysql of iets anders wat gratis is...
In mijn ogen gaat dit niet lukken, je moet zorgen dat je programma tegen een database abstractielaag praat, en dat je in die laag SQL dialect specifieke code opneemt. Er zal altijd (een beetje) database specifieke SQL code gebruikt moeten worden ben ik bang voor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sharkzor schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:19:
Als je het buiten je database doet moet je een formaat "tekst" aanleveren dat in sommige gevallen door alleen die database begrepen kan worden.
Dus 100% scheiding krijg je toch niet en dan is imho de query aanpassen makkelijker later, dan in je code graven naar een andere manier om de datum er anders bij te plakken. Lijkt me :)
Pagina: 1