Toon posts:

DVD-branders in combinatie met DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag weten of het voor een DVD-speler uitmaakt met wat voor type brander de DVD-schijven gebrand zijn. Ik heb een Kiss DP 450 DVD speler, waarmee ook divx bestanden kunnen worden afgespeeld. Ik heb tot nu toe altijd met mijn oude computer (die van mijn ouders, woon nu op mezelf) divx films op DVD-RW (van datasafe media) schijven gebrand en afgspeeld op de genoemde DVD-speler. Dit werkte altijd prima.

Ik gebruik nu precies dezelfde schijven, maar een andere DVD-brander. Ineens werken de gebrande schijven helemaal niet meer op de DVD-speler. Ze worden zonder boodschap weer uitespuugd al voordat ze beginnen te spelen. Het lijkt erop dat de schijven niet meer als afspeelbare media worden herkend. Als ik eerder wel eens een niet werkende DVD schijf had kwam dit op de speler (tekst-schermpje) te staan: 'bad disc', maar nu staat er dus helemaal niets en worden ze gewoon uitgespuugd.

Eerder gebruikte ik een pioneer DVR-104 brander, nu een HP DVD writer 640b. Laatstgenoemde is naar ik elder heb gelezen een OEM-speler en is origineel van de fabrikant GL.
Welk type het is kan ik echter niet achterhalen.

Ik heb alles geprobeerd, verschillende instellingen met branden geprobeerd (Ik gebruik Nero). Niets helpt. Iemand die tips heeft om me verder te helpen? Ik kom er niet meer uit zelf.

Verwijderd

Een paar ideeen:
1. Verstel je de booktype altijd naar DVD-ROM?
2. Zorg je voor de maximale DVD-ROM compatibiliteit?
3. Heb je de meest recente firmware erop zitten?
4. Nero geupdated?
5. De oude burner opnieuw geinstalled en brandtestje doen?

Klinkt misschien banaal, maar daar gaan de meeste dingen de mist in.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dvd-rw, dan mag je in je handjes wrijven dat hij het op een dvd speler SOMS doet.

maar speler + media luisterd heel nauw. Brander maakt ook uit, maar niet zoveel in verhouding dacht.

(wat voor merk speler hebbe je ouders dan?)

hier kun je b.v. wel wat vinden:
http://www.videohelp.com/dvdplayers

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Cyberjobe: dat zijn inderdaad punten waar ik in het verleden heel veel fouten mee heb gemaakt, maar dat heb ik op het moment allemaal voor elkaar.

Leuk_he: 'dvd-rw, dan mag je in je handjes wrijven dat hij het op een dvd speler SOMS doet. ' Mag ik hier uit afleiden dat dvd+rw wellicht wel werkt? De brander kan namelijk allebei aan, zou het het proberen waard zijn om gewoon een dvd+rw schijfje te proberen?

Mijn ouders hadden dus een pioneer DVR-104 brander en die werkte wel goed met dvd-rw, maar goed je zegt dat het dus per brander kan verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Is er kans dat dvd+rw wel werkt en dvd-rw niet, terwijl ik voor het branden precies dezelfde dvd-brander gebruik en ze tevens op dezelfde dvd-speler afspeel?

Verwijderd

ja die kans is er omdat + een andere standaard is

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik dat maar eens proberen dan, hartelijk dank
Pagina: 1