Bij het afspelen van DVDs d.m.v. Virtual Drives op mijn DELL notebook loopt het altijd na precies 6 minuten fout. Ik gebruik powerDVD voor het afspelen van de dvd images en Alcohol 120% voor het maken en laden van de images op de virtuele stations. De voornaamste reden hiervan is dat het veel minder stroom verbruikt dan een DVD station, en ik kan mijn extra batterij dan in de D-bay steken. Ook moet ik de schijfjes dan niet overal mee naartoe nemen. Het probleem is dus dat na 6 minuten spelen, het afspelen opeens stopt. Wanneer ik dan in Alcohol ga kijken staat er nog steeds "media loaded", maar wanneer ik verder wil afspelen lukt het niet... Ik heb al een ander programma (Daemon Tools) geprobeerd, en dat leverde precies hetzelfde probleem op. Ik dacht dus, omdat dit enkel voorvalt wanneer de notebook niet is aangesloten op een stroombron, dat het met de batterij-bewarende opties had te maken. Ik heb toen een Dell Quickset profiel gemaakt waarbij zowel display als HDD nooit worden uitgeschakeld, maar nog steeds kan ik de virtuele DVD's niet langer dan 6 minuten afspelen... Weet iemand waar dit aan kan liggen?
misschien aan de power saving stand van je videokaart?