Toon posts:

[U.S. Robotics Router 8003] met euronet en speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mn U.S. Robotics 8003 Router in combinatie met een ADSL abbo van Euronet (512) en een oude Alcatel Speedtouch Home ADSL modem. Alles zit goed aangesloten alleen weigert er verkeer door te komen van het modem naar de router. Vervolgens heb ik gebeld met de helpdesk van U.S. Robotics en die vertelde mij dat het probleem waarschijnlijk ligt bij het modem dat een ingebouwde router functie zou hebben die uit moet staan. Zo ja, hoe doe ik dat??
Ik dus bellen met KPN, maar daar weigerde ze enige informatie te geven, behalve dat ze een router niet ondersteunen ( 8)7 ???)
Daarna heb ik nog met Euronet gebeld voor de juiste instellingen maar verder dan de instellingen konden ze me daar ook niet helpen.

Iemand die wel een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

bvd.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Je hebt nu dus router achter router staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus mijn vraag. Is de Speedtouch Home ook zelf al een router en hoef ik er alleen een switch/hub achter te zetten? Of kan ik het helemaal niet delen en moet ik mn modem kraken en upgraden naar Speedtouch Pro?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:48 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, n SpeedTouch Home is geen router. Als je m mod naar Pro wel. Alleen SpeedTouch Pro en 510 zijn vanuit de fabriek routers. Werkt t wel zonder router ertussen?

Verwijderd

Anders kon ik dit niet posten :>

Was trouwens nog ingelogd onder mn zwagers naam 8)7

Verwijderd

Ah ik lees net op de site van U.S. Robotics dat VPN en NAT niet samen gaan om 1 of andere reden. En aangezien ik een VPN verbinding heb... :/

• BèR
Dus, maak een Pro van je modem (genoeg van te vinden op Internet) en stel m in op DHCP-spoof. Router op DHCP aan de WAN kant en 't werkt..

Verwijderd

DHCP-spoof? :?

Hoe je er een pro van moet maken weet ik wel

• BèR
Ja, dat is een functie die je krijgt als je er een pro van gemaakt hebt. Ga naar www.bruring.com => Guides => "Tweak zonder NAT --> Direct op Internet". Daar staat de guide over: hoe krijg ik m'n modem in DHCP-spoof.
Pagina: 1