Beste Tweakers,
Ik heb een klein probleem;
Op mijn werk gebruiken wij Afas als boekhoudsysteem, nu bestaat er de mogelijkheid om vanuit Afas een database te exporteren.
Deze database wil ik vervolgens op het internet zetten en hem met een eigen geschreven applicatie benaderen. In het applet wat ik tot nu toe geschreven heb, maak ik gebruik van een ODBC connectie, maar deze werkt niet. Het lijkt erop dat er wel een verbinding met de database wel tot stand komt, maar hij geeft vervolgens geen resultaten.
Nou hoorde ik van een klasgenoot dat je hiervoor JDBC moest gebruiken, een database driver voor Java. Hij zei me ook dat ik deze kon downloaden van http://developers.sun.com/product/jdbc/drivers, maar om eerlijk te zijn word ik daar niet wijs uit. Heb totaal geen idee welke ik moet kiezen?
Tot nu toe heb ik de volgende code:
Is er misschien iemand van jullie die mij hiermee kan helpen?
Groetjes,
Nynke
Ik heb een klein probleem;
Op mijn werk gebruiken wij Afas als boekhoudsysteem, nu bestaat er de mogelijkheid om vanuit Afas een database te exporteren.
Deze database wil ik vervolgens op het internet zetten en hem met een eigen geschreven applicatie benaderen. In het applet wat ik tot nu toe geschreven heb, maak ik gebruik van een ODBC connectie, maar deze werkt niet. Het lijkt erop dat er wel een verbinding met de database wel tot stand komt, maar hij geeft vervolgens geen resultaten.
Nou hoorde ik van een klasgenoot dat je hiervoor JDBC moest gebruiken, een database driver voor Java. Hij zei me ook dat ik deze kon downloaden van http://developers.sun.com/product/jdbc/drivers, maar om eerlijk te zijn word ik daar niet wijs uit. Heb totaal geen idee welke ik moet kiezen?
Tot nu toe heb ik de volgende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
| package Gui; import java.sql.*; import sun.jdbc.odbc.*; import java.util.*; /** * <p>Title: </p> * <p>Description: </p> * <p>Copyright: Copyright (c) 2004</p> * <p>Company: </p> * @author unascribed * @version 1.0 */ public class Database { static Connection SQL_Con; //deze variabelen zijn static zodat ze gebruikt kunnen worden uit andere klasse static Statement SQL_Stat; public Database() { } static void connect ( String Source ) throws Exception // { try { Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"); // driver String database = "jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="; // driver String Connect_URL = "jdbc:odbc:" + Source; // maken van de connectie url database+= Connect_URL.trim() + ";DriverID=22;READONLY=true}"; // driver SQL_Con = DriverManager.getConnection( Connect_URL ,"",""); // maken van connectie System.out.println(Connect_URL); // printen van de database waarop hij geconnect is if (SQL_Con != null) SQL_Stat = SQL_Con.createStatement (); } catch(Exception e) { e.printStackTrace(); } } static ResultSet query(String SQL_Qry) throws SQLException // Deze class wordt gebruikt voor Select query { if (SQL_Stat != null) { ResultSet SQL_Res = SQL_Stat.executeQuery (SQL_Qry); return SQL_Res; } else return null; } static void silentquery (String SQL_Qry) throws SQLException // een uitvoerquery zonder resultset { if (SQL_Stat != null) SQL_Stat.executeUpdate (SQL_Qry); } static void disconnect () // het sluiten van de connectie { try { if (SQL_Con != null) { if (SQL_Stat != null) SQL_Stat.close (); SQL_Con.close (); } } catch(Exception e) { e.printStackTrace(); } } } |
Is er misschien iemand van jullie die mij hiermee kan helpen?
Groetjes,
Nynke