Toon posts:

Webserver, welke internetconnectie nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn winstgevende website graag op een eigen server runnen. In een serverpark of thuis.
Ik weet wat het in een serverpark kost etc. Maar waar ik nieuwschierig naar ben is welke internetconnecties hostingproviders hebben. Hoeveel kost een T1 lijntje ofzo? Weet iemand misschien een website met meer informatie daarover, ik heb er niets over kunnen vinden.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
100+ mbit lines: welke ISPs?

Het komt erop neer dat het voor thuis niet betaalbaar is tenzij je echt honderden zoniet duizende euro's per maand wil neerleggen.

Lekker naar een datacenter ;)

Eve char: Warock <TEST>

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 12:00
Vertel ons eerst maar eens hoeveel traffic je verwacht, en wat de uptime garantie van de site moet zijn. Verder moet je even in gedachten houden, dat je aan 1 lijn niet genoeg hebt en je eigenlijk ook nog noodstroom / klimaatbeheersing / branbeveiliging nodig hebt als je site echt zo belangrijk is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Je moet sowieso kijken wat het voordeel is van thuis hosten is. Bijvoorbeeld directe beschikbaarheid e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Traffic tegen de 200 GB per maand, aan noodstroom voorziening, en brandbeveiliging had ik helemaal niet gedacht argg. Dat hoort er natuurlijk ook bij. De uptime moet toch zeker wel 98-99% zijn. Waarom zou 1 lijn niet genoeg zijn?

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 11:54

Redwood

The Truth Is In Here

wij hebben onze servers op een server park staan, kosten rond de 119 euro per maand incl btw. zit je wel op 1 van de snelste backbones!

interesse voor het bedrijf? mail maar ff, mag natuurlijk geen reclame maken ;-)

(tzijn standaard overigens wel raq550 machines, maar een eigen server is ook geen probleem, desalniettemin hebben wij alleen maar goeie ervaringen met raqs)

[ Voor 27% gewijzigd door Redwood op 11-04-2005 13:39 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:34:
Traffic tegen de 200 GB per maand, aan noodstroom voorziening, en brandbeveiliging had ik helemaal niet gedacht argg. Dat hoort er natuurlijk ook bij. De uptime moet toch zeker wel 98-99% zijn. Waarom zou 1 lijn niet genoeg zijn?
Omdat 1 lijn met een beetje graafmachine zo doormidden is?

Een datacenter is alles dubbel uitgevoerd. Niet alleen internet, ook electra enz.

En 200gig/mnd, dat zijn de kosten niet, kost je 50-150 eur per mnd ofzo, afhankelijk van de gebruikte coloboer. Dat is dan incl meerdere ip's, stroom, en hangt ie in een fatsoenlijk datacenter. Voor dat bedrag heb je thuis nieteens een lijn van 100mbit, laat staan de rest (beveiliging, aircos, brandgebeuren enz)

Verwijderd

redwood schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:38:
wij hebben onze servers op een server park staan, kosten rond de 119 euro per maand incl btw. zit je wel op 1 van de snelste backbones!

interesse voor het bedrijf? mail maar ff, mag natuurlijk geen reclame maken ;-)

(tzijn standaard overigens wel raq550 machines, maar een eigen server is ook geen probleem, desalniettemin hebben wij alleen maar goeie ervaringen met raqs)
Ja ik heb zeker wel interesse, ik zal je mailen. Thnx.

EDIT: Oh ff voor de duidelijkheid. Ik ben de topicstarter. Ik werd opeens gebanned, waarvoor weet ik ook niet! Mag ik misschien weten waarom ik gebanned ben?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 14:48 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:13:
[...]

Omdat 1 lijn met een beetje graafmachine zo doormidden is?

Een datacenter is alles dubbel uitgevoerd. Niet alleen internet, ook electra enz.

En 200gig/mnd, dat zijn de kosten niet, kost je 50-150 eur per mnd ofzo, afhankelijk van de gebruikte coloboer. Dat is dan incl meerdere ip's, stroom, en hangt ie in een fatsoenlijk datacenter. Voor dat bedrag heb je thuis nieteens een lijn van 100mbit, laat staan de rest (beveiliging, aircos, brandgebeuren enz)
Ok, ik denk dat het inderdaad beter is om mijn server in een serverpark te hosten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:47:
[...]

EDIT: Oh ff voor de duidelijkheid. Ik ben de topicstarter. Ik werd opeens gebanned, waarvoor weet ik ook niet! Mag ik misschien weten waarom ik gebanned ben?
waarschijnlijk ben je niet gebanned, maar heb je je ww fout getypt ofzo. Dit is nl. het enige topic dat je hebt geopend/gepost. Als het hieraan gelegen had, was deze ook wel opslot gegaan.

Uiteraard ben ik gene mod en weet ik dit niet zeker, dus als je het zeker wilt weten moet je even gathering@tweakers.net mailen met je vraag. (of wachten tot er een mod voorbij komt)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:34:
De uptime moet toch zeker wel 98-99% zijn.
98 á 99 % is laag. Bij 98% ben je meer dan 7 dagen per jaar down... bij 99% is dat 3 1/2 dag...

• qless
  • Laatst online: 21:37

qless

...vraag maar...

zucht T1 bestaat hier niet, wij in Europa gebruiken E1 ... ( 2 mbps )

En als je slim bent ga je hosten in een server park, veel betere en redunate verbindingen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:17:
[...]

98 á 99 % is laag. Bij 98% ben je meer dan 7 dagen per jaar down... bij 99% is dat 3 1/2 dag...
99% = 8 dagen offline, dat staat in PCM en word als slecht beoordeelt :+

Maar gaat het over een speciale webserver, of een oude P3 met alleen je eigen site?
Dan is denk een 1 MB/s wel genoeg :)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tot nader order dicht
Weer open, Topicstarter kan zijn mailen checken en met het juiste account verder posten ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Koffie op 11-04-2005 16:34 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:17:
[...]

idd... beetje uptime is toch wel minimaal five-nines... = ~5 minuten...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

of een dedicated server nemen, de hardware word onderhouden door je hostingprovider en zelf kan je gewoon netjes op je eigen server inloggen en je ding doen.

toch moet je kijken wat voor site je draait en hoe druk deze is, en of het een probleem is waneer deze down is.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
200gig zou je net thuis kunnen doen met het zwaarste adsl abbonnement.
Alleen moet je je afvragen of het professioneel is. Er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. Backup, noodstroom, koeling etc. Daarnaast gaat er wel eens wat kapot, een fan loopt aan, dat soort geneuzel.

Thuis hosten kan heel spannend zijn, en wil je wat extra spanning in je leven dan moet je thuis hosten. Qua kosten maakt het niet zoveel uit, voor EUR 99 zit je al bij XS4ALL.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Arnout schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:34:
200gig zou je net thuis kunnen doen met het zwaarste adsl abbonnement.
Nee.

Die lijn zit dan de hele dag tjokvol en is traag als de hel, en geen site heeft netjes over de dag verspreidt dataverkeer. Met 200Gbyte per maand heb je pieken van 5-10Mbit/s op de drukke momenten van de dag, en dat ga je met 10 ADSL-lijnen parallel nog niet redden.

1Mbit/s volcontinue (de upstream van een ADSL) is 320Gbyte per maand. De meeste sites hebben een verschil van een factor 8 tussen de pieken en dalen. Dus overdag in de middag en 's avonds 8Mbit/s, en 's nachts 125Kbit/s.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Burne schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:48:
Die lijn zit dan de hele dag tjokvol en is traag als de hel, en geen site heeft netjes over de dag verspreidt dataverkeer. Met 200Gbyte per maand heb je pieken van 5-10Mbit/s op de drukke momenten van de dag, en dat ga je met 10 ADSL-lijnen parallel nog niet redden.

1Mbit/s volcontinue (de upstream van een ADSL) is 320Gbyte per maand. De meeste sites hebben een verschil van een factor 8 tussen de pieken en dalen. Dus overdag in de middag en 's avonds 8Mbit/s, en 's nachts 125Kbit/s.
Heel goed punt, maar ik denk dat de pieken nog een stukje zwaarder uitvallen dan een factor 8. Het zal afhangen van welke content je host, maar wanneer er tijdens piek uren tig foto's worden geladen zal het dus nog hoger zijn.

Beetje offtopic maar wel geinig: Ik heb zelf ook een webservertje draaien thuis met 80KB/ps up, genoeg voor die paar man erop komen en ik had zelf geen last van lag..... totdat die spider van MSN.com langs kwam, aangezien er een paar duizend verschillende pagina's op staan die hij allemaal af ging was dat voor mijn verbinding een behoorlijke rits requests.

Het is zo'n klein dingetje waar je dus totaal niet bij stilstaat :+

Eve char: Warock <TEST>

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:55:
Hoeveel kost een T1 lijntje ofzo?
Veel, want je moet eerst naar Amerika verhuizen. T1 is 1.544Mbit/s, 24 ISDN kanalen over een koperdraadje met Amerikaans ISDN erop.

Een E1 begint bij 400 euro per maand. Daar heb je er vier van nodig, want ze doen 2Mbit per stuk. Verder zul je apart verkeer moeten kopen. Tegenwoordig niet zo duur meer, maar om je 8Mbit pieken kwijt te kunnen hebben we het toch over 400 euro per maand. Verder heb je nog iets van 10000 euro aan apparatuur nodig.

Dan weet je gelijk waarom ADSL zo populair is. Het is spotgoedkoop in vergelijking met de klassieke huurlijn met dataverkeer.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1