[FaD] Aankondiging FADdict

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Iedereen die FaD draait, kent FADspy wel.
Echter het programma heeft zijn onvolkomenheden:
  • te log (te veel onnodige informatie, en daardoor traag)
  • vreselijk onstabiel
  • geen totalen (Als je het totaal estimated_points van nog up te loaden jobs wil kennen, moet je handmatig gaan optellen)
  • werkt enkel als je pc 24/7 opstaat.
Hierdoor is het idee gerezen om een eigen progsel te ontwikkelen.
De eerste 3 punten heb ik (hopelijk) kunnen oplossen, het 4de spijtig genoeg niet.
Dit is een beperking van FaD, daar er nergens op te vragen valt hoe lang de client werkelijk draait.

Bij deze de vraag of er, ten eerste, interesse is in een vervanger voor FADspy
Ten tweede of er mensen zijn die zich geroepen voelen om zich als vrijwilliger aan te bieden om te beta-testen.

Stuur dan een mail naar 'visbak AT gmx DOT net", graag met volgende informatie in:
  1. Nickname en eventueel subteam (kwestie dat ik weet wie ik aan de andere kant heb)
  2. PC(s) informatie zoals processor (type, single/dual proc, HT enabled of niet), windows versie, ...
  3. FaD installatie: (per pc een FaD queue-server, of 1 FaD queue-server met verschillende clients, indien HT hoeveel copies van THINK draaien er, ...)
  4. Draait je FaD client 24/7 en wordt je pc steeds stevig belast (voor andere taken dan FaD), of dient hij enkel om FaD op te draaien?
Ik hoop om dan binnen enkele dagen de testers een eerste versie te kunnen bezorgen.

Indien je meer informatie wenst, kan je me steeds bereiken op:
1/ bovenstaande e-mailadres
of
2/ op IRC => irc.sorcery.net #cureseekers of #dpc onder de nick:
[Kristof] => als ik op mijn werk ben (indien ik hiermee online ben, de voorkeur dus)
[CS]Kristof => als ik thuis ben (client idled 24/, dus je kan steds bericht achterlaten, dan lees ik het als ik er ben)
of
3/ Hier natuurlijk :)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Goed plan, ik vind FADspy maar niks. Maar mijn PC staat niet de hele dag aan, dus ik weet niet of het dan handig is om mee te doen met de bèta. Maar, goed initiatief! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

En, mogen we ook suggesties maken als we denken de oplossing te weten voor het vierde probleem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Anoniem: 86133 schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:13:
En, mogen we ook suggesties maken als we denken de oplossing te weten voor het vierde probleem? :+
Graag. Maar ik vrees ervoor. Ik heb reeds gemaild met de mensen van Treweren en hetgeen ik terug kreeg was: "There is no way of accessing the accumulated CPU time"

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 20:34

BwO

Up The Irons!

Ik heb er zeker behoefde aan en ik gebruik het programma ook al ;)
Het zou trouwens wel handig zijn om het programma te kunnen verkleinen in de tray...

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
BwO schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:49:
Ik heb er zeker behoefde aan en ik gebruik het programma ook al ;)
Het zou trouwens wel handig zijn om het programma te kunnen verkleinen in de tray...
Jij zit nog met een verouderde beta-beta versie, want ondertussen zit het er ook al in :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 20:34

BwO

Up The Irons!

Tss beetje je teammaatjes achterstellen :'(

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 12:07
Kun je niet iets maken dat om de zoveel tijd kijkt (5 minuten??) of het proces van FaD draaid? en dan heb je wel een redelijke schatting denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

als je PC belast word naast FaD kun je dat gewoon niet zien, je telt namelijk voor altijd dat proces draait 100% CPU tijd ookal is er bijv de hele tijd 50% bezet door een ander proces, daar valt niet veel aan te doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Wordt er in de FaDclient niet een schatting gedaan over hoe lang een job nog duurt aan de hand van de CPU-belasting? Want bij DSpy voor D2OL en TSC kun je wel heel goed zien hoelang je er ongeveeer nog over gaat doen.. en als je meer CPU ergens anders voor gebruikt, gaat 't ook langer duren...

Ff een gooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
@BwO: Kom ff op irc, dan heb je het meteen :)

@DJKlungel: Ik hou zelf niet zo echt van die programma's, daar die (hoe weinig ook) steeds cpu verbruiken, en dus weer minder grazen. Maar als er interesse is kan ik wel zoiets inbouwen.

@chickn: Dat is niet zo heel moeilijk, of veel werk om dat te doen. Zal zien voor 1 van de volgende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Kristof schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:55:
@chickn: Dat is niet zo heel moeilijk, of veel werk om dat te doen. Zal zien voor 1 van de volgende versies.
Wat ik dus stelde was dat je dus aan de hand van CPU kan bekijken hoe lang je nog bezig zal zijn met 'n bepaalde job, terwijl ik juist in dit topic nog de volgende stellingen voorbij heb zien komen die stellen dat er niet gekeken kan worden naar hoeveel %CPU er wordt gebruikt..
Kristof schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:20:
[...]
Graag. Maar ik vrees ervoor. Ik heb reeds gemaild met de mensen van Treweren en hetgeen ik terug kreeg was: "There is no way of accessing the accumulated CPU time"
YakuzA schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:36:
als je PC belast word naast FaD kun je dat gewoon niet zien, je telt namelijk voor altijd dat proces draait 100% CPU tijd ookal is er bijv de hele tijd 50% bezet door een ander proces, daar valt niet veel aan te doen.
Is het niet een beetje tegenstrijdig om te zeggen dat 't niet moeilijk is om zoiets in te bouwen? Of begrijpen we elkaar gewoon even niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Jis

YakuzA schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:36:
Je kunt van een individueel process (en dus ook een fad client) zien wanneer het gestart is en hoeveel processor tijd er sinds dat moment is gebruikt door dat process. Als je weet hoeveel werk er reeds is gedaan en je dan 2 meetpunten hebt kan je berekenen hoelang de job nog gaat duren bij een zelfde belasting. Het nadeel is alleen dat als een job niet 2 x gemeten is je dus alsnog niets over die job weet.

Mbv. bijv. de Process Explorer kan je deze tijden zien.

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
@chickn: Ik bedoelde om, zonder rekening te houden met CPU belasting, de geschatte resterende tijd te berekenen. Dus dan ga je ervanuit dat je x % gedaan hebt in y tijd, en je ervanuit gaat dat het FaDproces op even veel cputijd kan rekenen als het de voorbije deel gedaan heeft.

Pagina: 1