Toon posts:

[HTML] me html flipt in explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
als dit bekijkt in firefox:
http://true-legends.com/CYBER/
is die perfect.
Maar als je in internet explorer bekijekt flipt hij totaal
wat ken hiervan de oorzaak zijn?
heb al me code al nagekeken maar niks kunnen vinden.
Mvg,
Richard bruggeling

Verwijderd

Ey, welkom op GoT, je site werkte net wel, dus wat heb je veranderd waardoor het niet werkt?

Je topicstart is een beetje aan de magere kant, extra info is erg handig (bv relevante code en wat je al geprobeerd hebt).

Verder is dat groeten ook overbodig, je naam staat al naast je post :D lees vooral ook ff de faq door: [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml]

in dit geval neemt IE volgens mij een minimum hoogte, dit kan je oplossen door text-size en line-height op 0 te zetten geloof ik.

Verwijderd

het probleem ligt denk ik het het stylesheet....

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou sowieso die <style>-tags boven de <html>-tag weghalen en die vervangen door een doctype.

Verwijderd

Topicstarter
doctype zie ik iid. niet terug meer, zal eens kijken of ik dat over het hoofd heb gezien :|

ja hoor het werkt:D
maar is die doctype een regel die altijd nodig is dan?
dacht dat het ook zonder kon :S ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 12:01 . Reden: tikfout:p ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 23:07

Zoefff

❤ 

Het ligt aan je h1.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
h1  {

position: relative;

display: block;

height: 0px;

overflow: hidden;

padding: 0px;

margin: 0px;

}

In FireFox word ie ook netjes "verborgen" zodat je wel het plaatje ziet maar niet de tekst. Als je de pagina's zonder stylesheet bekijkt, word de tekst wél weergegeven, om de boel semantisch correct te houden.

Je kan het oplossen door bijvoorbeeld die tekst gewoon weg te halen, of anders even te kijken hoe je je CSS moet aanpassen zodat IE de boel ook verbergt.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat dit je eigen code is, niet in de eerste plaats omdat er engelse comments in je code staan, terwijl jij niet eens een fatsoenlijke nederlanse zin kan neerzetten ;)

De site zit zo mooi in elkaar dat ik me niet voor kan stellen dat je een foutje als dit niet zelf kan oplossen.

Je weet dat het niet de bedoeling is om op GoT hulp te vragen bij 3rd party code he ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Osiris
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:14:
Je kan het oplossen door bijvoorbeeld die tekst gewoon weg te halen, of anders even te kijken hoe je je CSS moet aanpassen zodat IE de boel ook verbergt.
Cascading Stylesheet:
1
display: none;

Lijkt me dat IE dat wel kent?
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:59:
doctype zie ik iid. niet terug meer, zal eens kijken of ik dat over het hoofd heb gezien :|

Nee, doctype is altijd verplicht :) Anders gaan browsers niet de correcte standaard gebruiken (HTML 4.01 gok ik), maar zelf wat kloten (ofzo :P).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:59:

Je DOCTYPE vertelt de browser in welk 'dialect' de rest van het document staat. Vertrouw jij je browser dat ie met een wilde gok maar raadt wat ie ermee aan moet en maar iets willekeurigs rendert of geef je dat liever expliciet aan?

Professionele website nodig?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Osiris schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:17:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
display: none;

Lijkt me dat IE dat wel kent?
[...]

Nee, doctype is altijd verplicht :) Anders gaan browsers niet de correcte standaard gebruiken (HTML 4.01 gok ik), maar zelf wat kloten (ofzo :P).
Toch lijkt me dat wel het probleem. In FF zie ik namelijk geen tekst, en in IE wel waardoor de boel flink opgerekt word.

Maarja, als de TS het juiste antwoord wil, kan hij misschien ook eventjes op http://www.templates.surreal-media.com/ kijken, waar je template 9 voor maar $69,00 per maand kan gebruiken.

• Osiris
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:21:
[...]

Toch lijkt me dat wel het probleem. In FF zie ik namelijk geen tekst, en in IE wel waardoor de boel flink opgerekt word.
Ik bedoelde het juist als oplossing ;) De TS heeft nu een best ranzige methode (lijkt me) om de h1 te "verwijderen"(display: block; met allemaal andere zut), terwijl display: none; volgens mij de correcte manier is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 11-04-2005 12:23 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ah oke, sorry :P

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het ziet er nu prima uit, ook al zitten er nog een paar kleine fouten in je html, zoals je met de Validator van W3C kan controleren.

Overigens vergroot iets beter taalgebruik de bereidheid om mee te denken en te helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja zitten iid nog wat fouten in 8)7

Verwijderd

Topicstarter
huh het klopt gewoon hoor :Y) :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 12:50 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, ik zie een probleem! De knoppen doen het niet ;-)

Of is het maar tijdelijk zo!

There is no place like ::1

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Wat klopt? Je Nederlands of je html? Volgens mij allebei niet :Y)

• crisp
  • Laatst online: 09:08

crisp

Devver

Pixelated

Als je een layout steelt, doe het dan goed of maak het zelf; dat laatste leer je nog wel het meest van...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.