Toon posts:

[Opleiding] SAE Electronic Music Production

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek mensen die de opleiding Electronic Music Production hebben gevolgd of volgen.
Ik zit zelf te denken deze opleiding in Australie te gaan volgen (Sydney) - het is voor mij de enige opleiding bij de SAE die 'te betalen is' - ongeveer 1800 Euro.

Mijn vraag is wat de inhoud van deze studie is, wat voor soort lesstof krijg je, hoeveel uur per week.
Wat zijn je overige ervaringen met deze opleiding?

Dank ;)

Verwijderd

waarom zo ver weg, je kunt ook in Rotterdam of Amsterdam deze opleiding volgen.
Op de website staat ook wel iets denk ik http://sae.edu/nl/.
Ik heb hier heel informatie pakket over de school, maar staat niet zoveel bij over EMP.
Enige wat er staat is dat het 6 maanden duurt, je leert werken met electronische instrumenten en computer systemen om muziek te componeren en te bewerken, voice-recording, effects application, mixing, MIDI, digital audio theory, harddisk recording, sequence applications, sampling en sound synthesis. Praktijk ervaring leer je door het maken van individuele opdrachten op MIDI workstations.
De lessen zijn onderverdeelt in:
Basics: basis van studio apparatuur ed.
Music Production: muziek theorie, structuur van nummers en mastering.
Hard-Disk Recording: playlists, waveshape editing en creative manipulation of digital audio files.
MIDI and Sequencing: MIDI protocol, virtual studios.
Sampling and Sound Synthesis: samplers, synthesisers and soundmodules. Rhythm programming, sampling techniques.

en dat was het.

Verwijderd

Topicstarter
zabazz: dankje!

Ik zit ook aan Amsterdam te denken hoor ;) Ik woon in amsterdam dus allemaal erg makkelijk. Ik dacht alleen aan Sydney omdat ik het misschien wil combineren met een jaar Down Under 8) Studeren, werken, surfen...de life mate :*)

Anyway: heb net even de SAE.nl gemailt, in April en Oktober begint deze opleiding, en man oh man! Ben echt super enthousiast :) En blij dat dit tenminste te betalen is!

Zit jezelf ook op de SAE?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 14:47 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb SAE gedaan in Amsterdam in 1996, dat was de Audio Engineering Diploma opleiding toen. Ik ben erg tevreden over de professionele aanpak daar. Ik heb een tijdje universiteit en hbo gedaan ook en die lui bij de SAE zijn veel enthousiaster en gaan professioneler met hun studenten om vind ik. (mag natuurlijk ook wel voor dat geld)

Ze hebben goede apparatuur, prima theoretische basis en veel binding met de audio-wereld. Inmiddels zijn ze alweer verhuisd, maar ik neem aan dat die ingrediënten nog niet veranderd zijn in de tussentijd.

Verwijderd

Was het maar zo. Ik doe nu nog kunst en techniek in Enschede maar wil hierna wel naar de SAE gaan om me te verdiepen in audio-technieken.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
@Zabazz
Ik ben vorig jaar(Na 2 f*cking jaar!!) gestopt met KNT in Enschede omdat het gewoon niet opschoot met audio ondersteuning.Serieus dat is voor mij de hoofdoorzaak geweest. Op dat niveau haal je het gewoon niet in de audiowereld, laat staan muziek wereld.
Ik bedoel, Thomas(als die nog audio geeft) is supergoed en een top kerel hoor, geeft goed les, maar verder houdt het op in het 2e 3e en 4e jaar. Ik zou goede ondersteuning krijgen en alle vrijheid. Dat laatste betekende dat ik zelf alles maar moest gaan zittne uitzoeken. Crap zooi. Studeer nu Technische bedrijfskunde en ga na dit HBO diploma de SAE er nog achteraan doen in Amsterdam. Good luck in Enschede.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat ze bij de SAE enkelt met MAC werken :?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Toen ik er zat wel ja, maar ik snap die :? niet. In de audiowereld is het nog steeds Apple wat de klok slaat (denk aan de Digidesign produkten). Ik zeg niet dat er voor de pc niet net zulke goede soft- en hardware is tegenwoordig (ik werk alleen met pc's), maar ze bereiden je gewoon voor op de branche.

En als je Cubase op de mac kan, kun je het ook wel op de pc hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met MAC, werk alleen met PC. Naja, we zien wel.

Verwijderd

is er al iets bekend over carieres na de SAE?
en dan met name de richting Audio Engineer?

De muziek wereld wordt natuurlijk steeds moeilijker met studio's die
sluiten.. iemand een idee?

Film?? Mastering?
Pagina: 1