Toon posts:

tv slecht ontvangst waar nieuwe kabel kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een nieuwe kabel kopen alleen weet iemand toevallig welke kabels het beste zijn?
dus hema praxis enzo ?
tis namelijk zo dat die tv zoizo slecht ontvangst heeft (denk slechte tuner ofzo, oude tv...)
geld maak niet zo veel uit alleen het moet niet 50 euro gaan kosten ;)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hirschman coax kabels of iets dergelijks met vergulde pluggen. die praxis en hema kabels moet je nu juist net niet hebben. die kabels zijn 50 cent a 1 euro de meter en pluggen rond de 1 euro. Wat er achter zit qua contactdozen en bekabeling speelt ook nog mee natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 11-04-2005 11:24 ]

Verwijderd

Volgens mij maakt het weinig uit waar je een kabel haalt. Je hebt van die hele dure coax kabels met vergulde pluggen en dat soort ongein, maar dat is alleen voor mensen met heeeeele mooie dure tv's imo. Is de kabel wel de oorzaak van de slecht ontvangst? Misschien is het signaal niet sterk genoeg(--> signaalversterker), of zijn de stekkertjes brak gemonteerd?

Verwijderd

Topicstarter
raven enig idee waar ik die kan halen( lokale electrboer?)
signaal versterker is nog wel een goed idee want ik heb 2 tvs aan 1 kabel hangen... maar een nieuwe kabel kopen moet zoizo want deze is te kort enne de stekkertjes zijn wel goed gemonteerd denk ik(zelf gedaan :p )

maar als die kabels echt alleen voor hele dure tvs is hoeft het ook weer niet want dat zal we duur worden

kheb trouwens ongeveer 10meter aan kabel nodig

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Als je een goede kabel wilt hebben kun je het beste als kabel de KOKA 799 kabel van Hirschmann nemen met als stekers de KOKWI3 en KOSWI3. Kabel zal iets van 1 euro/meter kosten en stekkers ca. 3 euro/stuk.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Blijft de vraag waar die dingen te koop zijn. Is het slimmer om een voorgefabriceerde kabel te halen of kun je onder dezelfde kwaliteit ook zelf die stekker eraan zetten?

OT: sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

Hirschmann koop je vrijwel bij elke locale electro boer, of via internet maar dan zit je met verzendkosten :S

Zoals eerder boven gemeld Koka799 van hirschmann en kokwi + koswi plug en klaar

(Overigens Vivanco KX-710 kabel is identiek aan hirschmann, dus mocht je die tegenkomen!)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:36:
Blijft de vraag waar die dingen te koop zijn. Is het slimmer om een voorgefabriceerde kabel te halen of kun je onder dezelfde kwaliteit ook zelf die stekker eraan zetten?

ik wist dat ik het verkeerd schreef maar kwam er maar niet op hoe wel :D

ik ga zo ff langs electroshop maare als ze alleen hirschman kabels hebben maar niet dat type waar jullie het over hebben kan ik ze dan toch nemen ?

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:12:
[...]

ik wist dat ik het verkeerd schreef maar kwam er maar niet op hoe wel :D

ik ga zo ff langs electroshop maare als ze alleen hirschman kabels hebben maar niet dat type waar jullie het over hebben kan ik ze dan toch nemen ?
Hirschmann heeft zover ik weet maar 1 soort coaxkabel, alleen de juiste :Y)

Verwijderd

Topicstarter
mja ze hadden dus alleen draad van een of andere merk maar ik ga het bestelen op elektroshop: http://www.elektroshop.nl...?lang=nl&target=d310.html
nog goedkoop ook toch

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar een satelliet winkel verkopen die ook zulke kabels?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:36:

Zelf dr aan zetten gaat ook prima hoor :)

TS, als je voor een versterker gaat, plaats em zo vroeg mogelijk op je kabel.
Als je signaalversterkt waar veel ruis op zit, versterk je de ruis net zo hard mee...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

I.p.v je te dood te staren op kabels en versterkers zou ik eerder kijken naar het juist aansluiten van stekkers en dozen... Naar mijn ervaring kan het goed aansluiten heel veel schelen in kwaliteit

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel zeker dat het aan de kabel ligt want hijs nogal oud en hijs te kort en zit nu dus heel strak gespannen

maar kan ik t halen bij een satelliet winkel ? anders ga ik zelf wel ff langs

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:58:
maar kan ik t halen bij een satelliet winkel ? anders ga ik zelf wel ff langs
Gewoon, electrozaak, bouwmarkt, misschien zelfs bij de Aldi. Als een kabel degelijk is voel je dat meestal wel. Beetje dik, en vooral van koper is meestal prima en hoeft ook niet zoveel te kosten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Waar je coax kabels kunt kopen is prima zelf uit te vinden. Zoals gezegd kun je prima de modellen van een gamma oid pakken, daar sluiten volledige volkstammen hun spullen mee aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.