[XP]PC uitgezet tijdens Windows Update

Pagina: 1
Acties:

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:07

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Een collega legde me zojuist haar probleem voor:
Ze heeft een nieuwe PC en met Windows XP als OS.

Ze heeft haar PC uitgezet terwijl Windows XP een update aan het installeren was. }:O
De PC reboot nu niet meer. 8)7

Mijn eerste reactie was: niet moeilijk doen en ff windows XP opnieuw installeren.
Maar ze wil natuurlijk haar gegevens behouden, vooral die van haar mailbox (outlook 2003)
en de map mijn documenten.

Hoe is dit met gemakkelijkst te doen?
gerelateerde topics op dit forum bieden alleen wat oplossingen niet me in eerste instantie wat te omslachtig lijken.
Zoals het verwijderen van de HDD en aansluiten op een andere pc en dan de bestanden branden.

Wellicht zijn er wat gemakkelijkere oplossingen?

Even ter info:
2 HDD zijn aangeloten in een raid:0 opstelling.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het niet mogelijk om windows eroverheen te laten installeren? Je zou bij een vergelijkbare pc dan kunnen kijken waar de mappen van de mailbox en de mijn documenten te vinden zijn. Dan even kopieren of branden. Formatje en opnieuw installeren, meuk weer terugzetten en klaar :Y)

Maar ik weet niet of je mijn documenten wel behoud als je windows eroverheen installeerd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Veilige modus al geprobeerd?

Als dit niet lukt: misschien dat je de harde schijven (in ieder geval de C) in een andere pc kan hangen, kun je sowieso zonder problemen de data overzetten en dan helemaal op nieuw installeren.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Hooglander1 schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:54:
Maar ik weet niet of je mijn documenten wel behoud als je windows eroverheen installeerd.
Zolang je er niet voor kiest om te formatteren blijven documenten gewoon behouden.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:58:
Veilige modus al geprobeerd?

Als dit niet lukt: misschien dat je de harde schijven (in ieder geval de C) in een andere pc kan hangen, kun je sowieso zonder problemen de data overzetten en dan helemaal op nieuw installeren.
Met raid 0, dat zal niet gauw gaan lukken....

Ik zou Windows er ook een keer overheen installeren. De documenten verdwijnen niet. De documents and settings map blijft zoals die is.

[ Voor 15% gewijzigd door wizzzzzz op 11-04-2005 11:02 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TheZoo schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:00:
[...]

Zolang je er niet voor kiest om te formatteren blijven documenten gewoon behouden.
Ook nog als die in de standaard documents and settings map staat van windows?
Ik heb alleen ervaring als mijn documenten in een apart map staat en dan wordt hij wel behouden.

Wat hierboven staat dus, blijft behouden. Nu moet je er wel uitkomen denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 11-04-2005 11:02 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:36
Uitgaande van een raid-0 opstelling denk uik dat er verschillende partitties op die array staan. Ik zou gewoon windows op een andere partitie installeren, en daarna de favorieten, mailtjes en documenten invoeren...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
De documents and settingsmap is een aparte map, staat dus niet in de windowsmap. Daarom blijft die bewaard.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

"Laatst bekende juiste configuratie" al geprobeerd

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

eerst eens booten van de windows xp cd en de optie install kiezen, hij gaat je systeem scannen en vind de bestaande windows, dan repair existing windows kiezen. Waarom in godsnaam een raid 0 configuratie?, of bedoel je stiekem raid 1 (mirror) ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22
Je schijf in een andere pc hangen en dan alles kopieren gaat zoiezo niet lukken met Raid0.
Het beste is windows eroverheen installeren, of misschien dat herstellen van de Windows cd lukt?
Het is wel een gedoe zo, maar het is de enige manier denk ik om je bestandn te houden :)
Pagina: 1