Instellingen van de CJ

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb een copperjet 812, in de handleiding staat dat ik een crossed kabel moet gebruiken om hem aan te sluiten op de pc. Ik heb echter een straight. Nu loopt er een UTP-straight van mijn copperjet naar mijn Sitecom Wireless router. En vanuit mijn router weer een straight naar de pc.
Het rare is alleen dat ik helemaal niet bij de instellingen van de copperjet kan komen. die zou op http://172.19.3.1 staan. Het lampje op de modem van "ETH" (dat er verbinding is) brandt echter wel.

Signature

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:06

IEF

Why so serious?

je hebt neem ik aan wel het IP van je PC ook op 172.19.3.2 en netmask 255.255.0.0 ingesteld?

Zie ook de quickstart guide van je Copperjet.

ik heb zelf de 816-2P van bbned, en deze werkt perfect zolang je uiteraard je PC IP ook verandert.

aangezien deze modem standaard op bridging staat. En je externe IP ligt in dat geval niet in dezelfde range als de copperjet.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
IEFtm schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:35:
je hebt neem ik aan wel het IP van je PC ook op 172.19.3.2 en netmask 255.255.0.0 ingesteld?

Zie ook de quickstart guide van je Copperjet.

ik heb zelf de 816-2P van bbned, en deze werkt perfect zolang je uiteraard je PC IP ook verandert.

aangezien deze modem standaard op bridging staat. En je externe IP ligt in dat geval niet in dezelfde range als de copperjet.
Ja dat heb ik ook zo ingesteld inderdaad, maar nog niets. Zou het wat te maken hebben dat de Wireless router van sitecom er nog tussen zit?

Signature

Verwijderd

BMW_M3 schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:05:
Ik heb een copperjet 812, in de handleiding staat dat ik een crossed kabel moet gebruiken om hem aan te sluiten op de pc. Ik heb echter een straight. Nu loopt er een UTP-straight van mijn copperjet naar mijn Sitecom Wireless router. En vanuit mijn router weer een straight naar de pc.
Het rare is alleen dat ik helemaal niet bij de instellingen van de copperjet kan komen. die zou op http://172.19.3.1 staan. Het lampje op de modem van "ETH" (dat er verbinding is) brandt echter wel.
Ha die BMW, inderdaad je begint verkeerd. Er mag niet tussen zitten dus alleen je modem en dan je PC. Verder niets er tussen. vervolgens zet je je oc op 172.19.3.2 / 255.255.255.0 / 172.19.3.1. Nu kan je wel je modem in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 12:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:54:
[...]

Ha die BMW, inderdaad je begint verkeerd. Er mag niet tussen zitten dus alleen je modem en dan je PC. Verder niets er tussen. vervolgens zet je je oc op 172.19.3.2 / 255.255.255.0 / 172.19.3.1. Nu kan je wel je modem in.
Of je maakt een statische route naar het ip van de Copperjet op de Sitecom, werkt ook prima. Zie voor het hoe (Static) routing tutorial dat maar eens :)

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:38:
[...]Of je maakt een statische route naar het ip van de Copperjet op de Sitecom, werkt ook prima. Zie voor het hoe (Static) routing tutorial dat maar eens :)
Dat heb ik eens doorgenomen en ik probeer te doorgronden wat ik nu precies moet doen.
Helaas !
Ik heb Copperjet 816-2p + sweex router met wifi + 3x PC...

Help Java!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:31
Is het anders geen idee om de DHCP server van de router uit te zetten zodat je direct een IP van het modem krijgt?(Dan moet je wel de kabel die nu in de WAN van je router zit in 1 van de LAN poorten doen) Zo heb ik het hier nu ook lopen (ST510+Sitecom WL-018) omdat mijn Linksys WAG54G het erg moeilijk vind om normaal te werken. Scheelt een hoop gezeik met port forwarding enzo. :)

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik zit dus ook via tweakdsl en ik heb dus de zelfde problemen als de TS. Ik kom niet in de modem om dingen te veranderen. Ik heb de modem rechtstreeks op de pc gehad , met een straight en crossed cable , heb 172.19.3.2 als static ip in gegeven en 255.255.0.0 als subnet en 172.19.3.1 als standard gateway , maar wat ik ook doe ik kom maar niet in de modem.

Iemand nog een idee??
Pagina: 1