Toon posts:

lullige floppy cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist al mijn ata kabels geround
maar nu kom ik bij mijn flopppy kabel
ik heb (zoals de meetste mensen)
hier enkel een floppy drive ophangen
zou ik die andere connectors daar niet kunnen afhalen en de kabel korter maken? (floppy drive zit dicht bij mb)
of werkt deze dan niet? bij de laatste connector is een deel van de kabel geinvert dus ik durf hier niet zomaar iets afknippen (heb zo maar 1 kabel meer liggen)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de middeltste connector verwijderd en de hele kabel "rond" gemaakt. Dat werkt in ieder geval. Volgens mij werkt dat van jou niet, maar daar ben ik niet zeker van, kan ook zijn dat hij de flop dan als b-drive ziet ipv a-drive.

Verwijderd

Meestal zit er een jumper op je floppydirve waarme je hem weer op A: kunt zetten. Sommige BIOSen hebben ook de functie: swap floppy-drives.

Je kan die connectoren trouwens met zo'n horloge schroevendraaiertje lospulken en met een bankschroef weer op een andere plek klemmen.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan gewoon de onderste connector (die aan mb zit) er af afhalen en onder de connector zetten die naar de floppy gaat? (met dat geinverteerd stuk)

en wat bedoel je met middenste connector?
bij mij zitten er daar 2 (1 gewone en 1 voor een antieke floppy drive)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb een paar jaar geleden al alle buitenste connectoren van mn floppy-kabel afgeknipt. Die kabel had volgens mij 4 aansluitpunten (1x mobo, 2x flop, 1x tape). De buitenste 2 (1x tape en 1x flop) gewoon na de 1e flop-connector eraf geknipt. Werkte nog ook! (:
Onlangs heb ik deze kabel ook nog eens geround. Werkt nog steeds zonder problemen...

Verwijderd

Topicstarter
hoe maar bij mij zijn er 7 kabels omgedraait
werkt het dan nog wel???

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, ik kan me herinneren dat ik de connector waar de draadjes omgedraaid waren bij het afgeknipte deel hoorden. En alles werkt nog... Dus t is de moeite van t proberen waard...
Pagina: 1