Toon posts:

[ROUTER] Sitecom 202 router firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik probleempjes heb met mijn internet dat steeds wegvalt wil ik proberen de firmware van mijn sitecom 202 router te upgraden.

Ik heb dus netjes de firmware van de website gedownload van sitecom, en ben naar het browser schermpje gegaan. Daar moet ik dan bladeren naar het nieuwe firmware bestandje en op volgende klikken.

Er word dan echter om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagt. Standaard is de toegang van de router gebruikersnaam admin, en pw admin. Dit zijn de fabrieksinstellingen. Deze werken echter niet als ik ze invul.

Dan is er ook nog een upgrade utility, maar die werkt niet goed. Er wordt geen router gevonden, dus kan er ook niets worden gedaan.

Hoe krijg ik het voor elkaar om deze upgrade toch te doen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je niets invult bij gebrnm en ww ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
dan gebeurt er ook niets

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dit zijn de fabrieksinstellingen. Deze werken echter niet als ik ze invul.
Waarschijnlijk moet je de router eerst helemaal uitschakelen (spanning er af) en dan na aantal minuten weer aanzetten ,bij mijn ADSL modem/router werkte het anders ook niet.
Voor het upgrade utility moet je jouw'n computer rechtstreeks op de router aansluiten zonder, switches etc. er tussen, en een vast ip-adres instellen ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Via de upgrate util ziet hij de router nog steeds niet, hij zit direct op de router ingeplugged.

Via de web upgrade vraagt hij nog steeds om een username en wachtwoord, die niet overeenkomen met de het admin password waarmee ik toegang tot de router krijg. Ik heb geen enkel wachtwoord ingesteld. Dit zijn gewoon de fabricage instellingen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:18:
Via de upgrate util ziet hij de router nog steeds niet, hij zit direct op de router ingeplugged.

Via de web upgrade vraagt hij nog steeds om een username en wachtwoord, die niet overeenkomen met de het admin password waarmee ik toegang tot de router krijg. Ik heb geen enkel wachtwoord ingesteld. Dit zijn gewoon de fabricage instellingen.
Router a gereset ?

En na de router reset meteen wachtwoord wijzigen.

En hang je router voordat je dat gedaan hebt NIET aan het internet.

[ Voor 13% gewijzigd door aReaRe op 13-04-2005 10:56 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Riemer schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:54:
[...]

Router a gereset ?

En na de router reset meteen wachtwoord wijzigen.

En hang je router voordat je dat gedaan hebt NIET aan het internet.
als je Remote Admin uit hebt staan en er zit een modem voor die de connectie maakt (de dc-2020 is volgens mij enkel een router en geen modem) dan is dit niet noodzakelijk aangezien het apparaat niet is de bereiken vanaf het WAN.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Je zult een hard reset moeten doen:
  • Hou je resetknop ingedrukt
  • Haal de stroom eraf terwijl je de resetknop nog steeds ingedrukt houdt
  • Zet de stroom er weer op (nog steeds resetknop ingedrukt)
  • Laat pas los na 30 seconden
zo doe je dit volgens de sitecom site. Die upgrade utility werkt voor mij ook niet, lijkt wel of het alleen een visual basic programmaatje is met een timer ;) Grapje natuurlijk }:O
Pagina: 1