Toon posts:

videokaart of cpu upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een celeron400 + voodoo3-3000 en geld voor OF een CPU OF een Videokaart. Hij heeft geen geld voor een mobo dus word het een p3-800. Of een Geforce2mx of een Voodoo5.5500.

Hij woont in Amerika en die Voodoo en Geforce shelen 100,- in prijs daar. Ik heb hem aanbevolen zijn celly wat te clocken (tot hoever kan dat ding gemm eigenlijk) en een voodoo te kopen en dan sparen voor een nieuw mobo en proc.

Is dit een juist advies of zegt er iemand...

Hij gebruikt de comp met name voor internet en games (eigenlijk alleen quake3)

Verwijderd

Topicstarter
Oh als ie zijn celly houd en gaat clocken welke cooler kan ie dan het beste kopen, hij woont in de US dus heeft er iemand een site daarvan?

Verwijderd

kan hem max rond de 500~550 krijgen..
ik raad ten STERKSTE een Geforce 2 GTS aan!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou mijn geld in een Geforce 2 mx of GTS stoppen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen DOODOO? die is 100 piek duurder bij de locale boer bij hem.

En die celly met 128mb trekt toch nog wel wat he.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand trouwens nog wat van die shematjes van videokaart prestaties tegen over elkaar bij quake3 etc.

En hij wil liefst TVout is quake3 etc goed te zien met bijv een Geforce2mx met Tv-out
Geld voor een GTS heeft ie trouwens niet en zijn doodoo kan ie nu goed verkopen.

Verwijderd

Gewoon die V5 5500 kopen is stukken sneller als die mx en zeker alsie een dikkere cpu in doet.
Bij een Mx zit je veel vlugger aan de max fill rate (350) geloof ik en bij de Voodoo niet (667)

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 23:51
Neem de Geforce 2 MX
is een fantastische kaart met een erg goede prijs kwaliteits verhouding

voodoo is natuurlijk gewoon :'( dus nooit kopen. Zo'n Celeron kan echt nog wel wat hoger dus gewoon gaan voor de geforce 2 MX

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 21:17 schreef Paashaas het volgende:
Gewoon die V5 5500 kopen is stukken sneller als die mx en zeker alsie een dikkere cpu in doet.
Bij een Mx zit je veel vlugger aan de max fill rate (350) geloof ik en bij de Voodoo niet (667)
Support valt begin februari WEG voor 3DFX
kaart trek niet zoveel als een GTS...
is pokkegroot
pokkeveelkoelers
pokkewarmteafgever

en niet zo supergoed in 2D kwaliteit

3DFX had een winner met de
Voodoo I & Voodoo II, vanaf de Voodoo III hebben ze het in de mist geslagen

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

ik heb hele goeie ervaringen met voodoo :) geforce's van vrienden gaan allemaal kapot en ze hebben er allemaal al 3 gehad.. de 1 werd altijd te heet.. de ander deed niets.. weer 1 crashte steeds

mn voodoo werkt in elk os en altijd :) en goed voor games.. precies wat ik wil

Verwijderd

Heb net geupgrade van TNT2 naar Geforce MX. De verschillen zijn niet verbijsterend groot op mijn PIII 450@504 MHz.

Dat klopt ook wel als je de benchmarks moet geloven. Je hebt bij de meeste spellen, behalve bij Quake 3, ook een snellere PROC nodig. :'(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Yup, zou ook voor de Snellere Proc gaan, die videokaart is echt nog wel redelijk. Als hij 2 jaar spaart dan kan ihij weer een Geforce 2 kopen, die intussen weer een stuk goedkoper is geworden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Een CPU upgrade is DEFINITELY the way to go! Je zal er bar weinig van merken op een Cel 400 als je je videokaart upgrade; harder dan een Geforce SDR ga je in ieder geval niet.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 19:46

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik zou voor de GF2 MX gaan ten eerste de HSR drivers komen eraan (geeft veel perfomane boost)en ten tweede door de T&L engine is de kaart veel minder processor afhankelijk dus heb je veel minder last van je celeron processor, en als laatste VOODOO is dood en dus mag hij niet meer in winkels verkocht worden

Verwijderd

Ik heb zelf een Hercules Prophet 3D II MX en een BP6 met 2x400cel. Deze hebben een FSB van 66Mhz. Ik moet binnenkort upgraden naar twee Celerons met 100FSB om die Hercules een beetje te laten draaien.

Die Voodoo gaat eruit dus die kan hij het beste vervangen. In de nabije toekomst kan hij dan misschien zijn MoBo en CPU verkopen en dat samen met wat gespaard geld in een Socket A Combinatie steken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf heb ook een geforce2mx alleen dan wel met een tbird900@1000 eraan en dat scheelt...

Dus hij kan toch beter voor de proc gaan?
Pagina: 1