Toon posts:

[PC] driv3r ? video kaart error

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu driv3r Voor de Pc maar als ik hem opstart krijg ik deze error

Fail to create DirectX.

Your display adapter does not support pixel shader v1.1. or higher.

Kan iemand zeggen wat ik hier mee kan?.

Ik heb een

AMD althon 2200+
Gforce 440 mx ( 64mb )
512 Mb ddr ram
Meer info zeg het dan maar

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
so zeg je hebt al veel geprobeert zie ik.

Is dit in windows? Welke drivers heb je? welke direct x versie heb je?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Gforce 440 mx ( 64mb )
Daar ligt het probleem, je grafische kaart ondersteund geen pixel shader 1.1 :)

Misschien dat er een workaround voor is ofzo maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

je mist een stukje hardware support op de card en dat staat netjes in de foutmelding :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 17:11
zoals reeds gezegd je videokaart ondersteund geen pixel shaders en dit is een van de eisen van driv3r.

een vriend van me had hetzelfde probleem, hij had al naar een workaround gekeken maar nog niks gevonden. betwijfel ook of deze workaround er is.

zijn nu veel games die PS1.1 etc eisen.

Verwijderd

Ik zag toevallig net dat er iemand een GeForce 5900XT te koop heeft gezet hier, die zou je kunnen kopen natuurlijk ;-)

ik vraag me echter af of je bewust gekozen hebt voor een MX kaart om veeleisende spellen te spelen?

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
ik neem aan dat die videokaart al een aardig tijdje oud is. vroeger kon ie het vast goed doen..

maar het wordt toch tijd voor een nieuwe denk ik.

Verwijderd

Dit lijkt me duidelijk :)

Dit is geen software- of hardwarematige fout die op te lossen is. De GeForce 4 MX is nu eenmaal een opgevoerde GeForce 2 en mist alle hardwarematige features van DirectX 8 en hoger (DirectX 8 introduceerde volgens mij ondersteuning voor pixel shaders).

De enige oplossing die er is, is een nieuwe videokaart aanschaffen. Dat lijkt me sowieso geen onverstandige keuze aangezien je videokaart op het moment een gigantische bottleneck is en de performance van je systeem in spellen enorm omlaag trekt.

Omdat hier verder weinig over te zeggen valt, en je dit eigenlijk zelf had kunnen vinden, doe ik het topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.