Toon posts:

3500+ winchester, clawhammer en newcastle verschil??

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag...

Wat is nou het eigelijke verschil tussen 3500+ winchester, clawhammer en newcastle?

Ik ben nogal een prop noob, ik heb ook gegoogled maar kon niks vinden.

Zou iemand mij kunnen helpen

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Kun je eens zeggen waar je op gezocht hebt :?

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html

Die link staat (als ik me niet vergis) in de FAQ van dit subforum. De fysieke verschillen zijn (zeer kort maar krachtig)

winchester = s939, 512kb cache en gebakken op 90nm. Is de zuinigste cpu van de 3, ook een van de betere om over te clocken.
clawhammer = s939 en s754, 1024kb cache en gebakken op 130nm.
newcastle = s939 en s754, 512kb cache en gebakken op 130nm.

Performanceverschillen en prijsverschillen kun je zelf wel opzoeken neem ik aan? Als het je echt niet lukt zou ik eens gaan kijken wat je fout doet met googlen.

Als je dat niet lukt zou ik eens gaan beginnen met het zoeken op bekende hardwaresites, deze moeten toch wel te vinden zijn lijkt me.
Prijsverschillen kun je opzoeken in de pricewatch van tweakers.net.

suc6 :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=winchester clawhammer newcastle]
En je kunt er nog niks over vinden? :X

Maar goed, Googlen is leuk, maar er is meer dan Google. De FAQ van dit subforum bijvoorbeeld. In de inhoudsopgave staat onder Algemeen een "Een overzicht van alle chipsets en CPU's" een link naar de eerdergenoemde site. Search op die site eens naar Athlon 64 3500+. De 3500+ bestaat trouwens niet als Clawhammer.

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst dat niet voor de sier bovenaan in de [New Topic] van elk subforum staat, voordat je een topic start. Daarin staat namelijk alles wat je dan minimaal moet kennen en uitvoeren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 11-04-2005 08:15 ]

Dit topic is gesloten.