cubase sx2: problemen met geluid

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik ben sinds kort aan de gang met cubase sx2. ik heb een evolution midi keyboard aangesloten via usb heb verder een creative live soundcard, maar krijg niet de juiste instelling in het programma zodat ik mijn midi-keyboard kan gebruiken. sterker nog als de keyboard aanstaat voor dat ik het programma start hoor ik helemaal geen geluid ook niet van tracks die normaal wel geluid geven. buiten cubase kan ik de keyboard wel gebruiken. ik besef dat het aan allerlei instllingen kan liggen (welke te ingewikkeld en omvangrijk zijn om allemaal op te noemen) maar heb van alles geprobeerd. als iemand suggesties heeft zou ik erg blij zijn.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

smallboy

N/A

Kijk eens bij devices - device setup - default midi ports.

Die staat bij mij bijvoorbeeld SB Audigy 2 ZS MIDI IO bij midi input (en Synth A bij output, maar das alleen belangrijk als je echt met midi werkt ipv met VST's)
Het is belangrijk dat je input hier goed staat, dus bij jou waarschijnlijk iets van die driver van je midi keyboard, omdat ie via usb zit. Jij zal hier dan ook niet de Midi IO van je geluidskaart moeten hebben, maar echt je evolution.