Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een logitech 4000 Pro webcam maar het ding hapert steeds in msn, blijft even hangen en gaat dan weer door.
Msi moederboard met via chipset en nieuwste drivers.

Aansluiten op een andere usb poort of hub maakt niet uit.
Heeft iemand een idee hoe ik de fps rate kan verlagen want ik denk dat als ik de frames per second verlaag dat het probleem dan opgelost is.
Met de bijgeleverde software kan het niet.

Ook gebeurt het heel vaak dat het beeld opeens veel donkerder wordt,meestal als ik naast msn nog iets anders doe.

O.S. XP pro

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 11-04-2005 17:58 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dat het beeld van de webcam af en toe stil blijft staan is normaal. Het kan liggen aan jouw upload, de ander z'n download of het netwerk van msn.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Zal idd meer liggen aan je verbindingssnelheid, dan aan je hardware.

• Nick39
  • Niet online
Matel schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:48:
Dat het beeld van de webcam af en toe stil blijft staan is normaal. Het kan liggen aan jouw upload, de ander z'n download of het netwerk van msn.
Ik heb nog een ander goedkoop webcammetje van 15 euro..die blijft wel gewoon streaming..
Ik heb xs4all basic: 3200Kbit/s down 768 Kbit/s up

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2005 22:06 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41

vr6-only

Blub Blub

wat voor een verbinding heb je
als je een up van 128 of 256 hebt dan moet je niet klagen :X

maar 512 en erboven ..joa dan wel
het kan ook idd aan diegene liggen waarmee je chat of msn B)

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 12-04-2005 22:09 ]

It ain't stupid if it works!

• Nick39
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:08:
wat voor een verbinding heb je
als je een up van 128 of 256 hebt dan moet je niet klagen :X

maar 512 en erboven ..joa dan wel
het kan ook idd aan diegene liggen waarmee je chat of msn B)
Het is met iedereen.. de verbindingen van de tegenpartij varieren,merendeel heeft kabel volgens mij.
Ik zie dus zelf het beeld ook bevriezen bij mij.
Met de veel goedkopere webcam heb ik er geen last van,maar daar hou ik de fps onder de 15 omdat anders het beeld sneeuwerig wordt maar ook bij 30 fps hangt ie daar niet.
Ik heb me laten vertellen dat de logitech wel 60 fps gebruikt,en dat is zowieso een beetje zonde van je bandbreedte, de andere kant ziet het verschil tussen 30 en 60 echt niet lijkt me.
Ik heb gisteren nog met Logitech gemaild maar nog geen antwoord,verwacht ik ook niet binnen een dag hoor.

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:47
Als je alleen camt bij msn loopt hij steeds door. Al ga je surfen gaat het vaak al fout. Krijg je haperingen enzo.

• Nick39
  • Niet online
blackraid3r schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:47:
Als je alleen camt bij msn loopt hij steeds door. Al ga je surfen gaat het vaak al fout. Krijg je haperingen enzo.
Ehm... ik zeg toch steeds dat met de goedkope cam ik er geen last van heb.. leest iedereen daar dan gewoon maar overheen ?

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Wellicht dat de Via chipset niet genoeg power levert aan de USB poort (weet niet of dat kan). Als je de mogelijkheid hebt, kun je het eens proberen met een self-powered usb hub (dus eentje die je moet aansluiten op het lichtnet).

Mijn Logitech Quickcam Pro 4000 gebruikt de volledige 500mA die geleverd wordt door de USB poort. Dit kan ik zien in de device manager. Open de USB poorten in de device manager en open de tab Advanced. Je kunt dan zien hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt van data doorvoer, en de hoeveelheid stroom.

• Nick39
  • Niet online
BlackLight schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:52:
Wellicht dat de Via chipset niet genoeg power levert aan de USB poort (weet niet of dat kan). Als je de mogelijkheid hebt, kun je het eens proberen met een self-powered usb hub (dus eentje die je moet aansluiten op het lichtnet).

Mijn Logitech Quickcam Pro 4000 gebruikt de volledige 500mA die geleverd wordt door de USB poort. Dit kan ik zien in de device manager. Open de USB poorten in de device manager en open de tab Advanced. Je kunt dan zien hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt van data doorvoer, en de hoeveelheid stroom.
De hub is selfpowered, 2 ampere maximaal verdeeld over 4 poorten.
Hub of rechtstreeks,het maakt niet uit.. ik geef het maar op met Logipech..

Verwijderd

Vanaf het begin altijd gehad met deze cam? Rekening mee gehouden dat misschien je cam gewoon kapot is :? Al eens op een andere PC geprobeerd?

Als het laatste het geval is en je ook op die PC er problemen mee hebt, dan terug naar de winkel.

Verwijderd

Vaak is het zo dat als ik mn cam aanzet (naja ik gebruik mn video-in kaart voor streaming video naar msn personen voor Canal+ en dergelijke), en degene een ander venster actief klikt, zoals een webbrowser, ander chat venster oid, hij bij mij stil staat. Zodra de persoon weer mijn venster actief klikt gaat ie weer lopen. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Ik kan altijd precies zien of iemand blijft kijken.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de resolutie van de afbeeldingen ligt die doorgezonden worden, deze zijn volgens mij namelijk een stuk hoger dan normaal.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 00:47
Bij mijn logitech OEM cammetje zat een programma waar je in Windows zelf naar de beelden van de cam kan kijken. Kun je dit niet testen? Dan sluit je iig uit dat je internetverbinding al dan niet het probleem is...

Verwijderd

Je moet er rekening mee houden dat jou beeld pas beweegt als de persoon waar jij mee chat jou MSN Gesprek scherm heeft geselecteert.

Is die persoon dus ondertussen aan het wisselen tussen dat msn gesprek en een ander programma dan werken de beelden alleen als die gene dus je msn gesprek heeft geselecteert.
Pagina: 1