Need Advice Choiche Mobo !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Oke Tweakerbeez, ik heb nu een brak noname BX440b mobo gepaard met een P3-500. Dit zootje is dus niet overgeclokked, omdat ik daar helemaal geen informatie over heb. De FSB kan alleen op 66 en 100 Hmz.

Dus ik wil graag een nieuw mobo kopen zodat ik 700 of meer uit mijn 500 kan trekken. Uiteraard hoort daar een stevige cooler bij.

Nu heb ik gekeken voor een Asus P3B-F mobo, maar die ondersteund geen ATA66 en er zijn nog een paar dingen die niet echt aantrekkelijk zijn aan dat mobo.

Een ding is zeker aan dat ding, dat is dat ie heel stabiel is.

Weet iemand een beter moederbord voor mij?
Hoeft niet perse een BX chipset te hebben, als ie maar niet al te prijzig is en wel errug stabiel overteclokken op 750 Mhz !!

Thnx in advance...Ricoh

Mooooooooooooooooooooeh }:O

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

botoo

💀 too old to die young

lijkt me een goede vraag voor op het mobo forum. maar goed, je kan voor de Abit BE6-II (BX) gaan als je de P3B-F niet wilt, als je stabieliteit belangrijk vindt moet je voorlopig nog bij BX blijven ook al komt de Via133A ook al goed uit de testen.
Het is nog niet gezegd dat je mobo de beperkende factor is bij het overklokken, als je cpu niet wil heb je domme pech en ik zou er niet op rekenen dat je een 500 op 700 of meer krijgt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

He rico, Een gewone P3-500 (Katmai) wilt niet zo graag naar 700 of meer.
de meesten krijgen er niet meer dan 600 uit.
En hij is erg heet...

Dan heb ik een betere tip voor je :
Maak je kast open,en zoek op jouw noname-bordje naar de clock generator.
Dat is een klein en smal chipje, maar met dat nummer kun je wel overclocken met soft fsb.
(als jouw pll ertussen staat)

Verwijderd

oe wat een nadeel geen ata66!! jesus maak je daar maar niet zo druk over (agp1X,2X,4X is ook als zo'n bullshit in mijn ogen)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja...alleen een nieuw moederbord halen om wat te gaan overklokken is wel wat jammer hoor, met jou processor.
Kijk maar eens bij www.overclockers.com in de cpu-database. Daar zijn er maar heel weinig die hem op 750 krijgen, en dan ook nog met waterkoeling (en dan vast ook nog wel peltiers..)
als je wel een nieuwe moederbord wil is de asus p3b-f wel een goed bord hoor. Ja, geen ata-66, maar dat scheelt maar heel weinig procentjes hoor. Verdere nadelen aan dit bord? Ik kan ze niet vinden...ja,FSB in stapjes van 1 mhz zijn wel tof.. ik geloof dat er wel een abit bord is die dit wel heeft. Misschien moet je daar eens naar gaan kijken.

Wat nieuwe chipsets betreft: onstabieler, langzamer, duurder. Niet doen dus. Gewoon lekker een bx-bordje halen als je wil halen, en anders gewoon lekker deze houwen

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Oke Jongens bedankt voor je reacties !

Ik weet ook wel dat ATA66 weinig verschil maakt en de AGP speeds maken ook geen hol uit maar het is wel een feit dat mijn huidige mobo zo brak is als wat. Mijn Maxtor 27 gig 7200 ATA66 2mb cache haalt maar 6mb per sec. Dus een nieuw mobo maakt sowieso wel uit.

Ik weet ook dat het bijna niemand lukt om hem zo hoog te krijgen, maar een maat van mij heeft zijn Katmai 500 toevallig wel op 720 Mhz draaien op een Asus P3B-F. Hij heeft de FSB op 133 Mhz staan en nog wat voltages veranderd. Dus het kan wel, maar moet je uiteraard vet mazzel hebben.
Pagina: 1