UPC Digital

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een paar vraagjes wat betreft UPC Digital, die jullie mischien voor mij kunnen beantwoorden?

Ik woon in Lelystad, en daar is (helaas) alleen UPC Digital verkrijgbaar,
Ik heb op dit moment gewoon standaard pakket via de kabel.
maar aangezien ik een Plasma TV heb gekocht van 42"/107 CM
Wil ik dus wel wat beter beeld ;)

maar nu de vraagjes

1.Waarom is UPC Digital goedkoper per maand dan het standaard pakket? zit hier wat achter?

en meteen de belangrijkste. Is het mogelijk met meerdere TV's te kijken? (3 in dit geval)

en is het beeld een beetje scherp?

bij voorbaat dank.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

bij UPC Digital moet je ook nog steeds betalen voor je standaardpakket, dus uiteindelijk betaal je twee keer voor een hoop zenders (1x analoog, 1x digitaal).

Voor meerdere TV's heb je ook meerde DVB ontvanges / decoders nodig.

Beeld is zogezegd super, volledig digitaal, dus geen interferentieruis meer.

[ Voor 33% gewijzigd door DaRealRenzel op 11-04-2005 00:39 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
Op je eerste vraag weet ik geeen antwoord.

Antwoord op je tweede vraag is officieel Nee (mogelijk kan een tweaker nog wat knutselen).

Het signaal komt binnen op je decoder en die decoder kan je maar op 1 tv aansluiten. Mogelijk kan je iets met een scart-splitter doen al denk ik het niet. En dan nog zit je met het probleem dat je op de decoder moet zappen waardoor alle 3 de tv's het zelfde kanaal moeten kijken.

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Polster schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:42:
Op je eerste vraag weet ik geeen antwoord.

Antwoord op je tweede vraag is officieel Nee (mogelijk kan een tweaker nog wat knutselen).

Het signaal komt binnen op je decoder en die decoder kan je maar op 1 tv aansluiten. Mogelijk kan je iets met een scart-splitter doen al denk ik het niet. En dan nog zit je met het probleem dat je op de decoder moet zappen waardoor alle 3 de tv's het zelfde kanaal moeten kijken.
3 decoders doet wonderen

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Quote van UPC Faq:

5. Wat is het verschil tussen digitale TV van UPC en het kabelabonnement dat ik nu heb?

Extra zenders, spannende games en 55 muziekkanalen op uw televisie - en de mogelijkheid om films te bestellen. De abonnementskosten van digitale TV van UPC zijn exclusief de huidige kabelabonnementskosten.

• Imperium
  • Niet online
Waarom moet je in godsnaam ook nog kabel betalen als je digitaal neemt dan?

en hoe duur kost een extra decoder?

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je moet ook nog je analoge kabel abonnement betalen omdat UPC het TV signaal niet kan blokkeren op hun kabel. Net als met Chello, daar moet je ook een TV abbo op hebben, anders kun je geen internet krijgen. Of dit wettelijk wel mag weet ik niet (koppelverkoop) maar tja... als je er niet mee akkoord gaat krijg je het product gewoon niet.

Wat een extra STC (Set Top Computer) kost weet ik niet. Weet niet eens of je deze wel los extra kunt krijgen. UPC geeft bijv. aan dat je niet tegelijk iets kunt opnemen op video en iets anders kan bekijken (of je moet de video op Digitaal aansluiten en de TV op analoog bekijken). Kortom, UPC's product zuigt stevig

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14
DaRealRenzel schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:09:
Je moet ook nog je analoge kabel abonnement betalen omdat UPC het TV signaal niet kan blokkeren op hun kabel. Net als met Chello, daar moet je ook een TV abbo op hebben, anders kun je geen internet krijgen. Of dit wettelijk wel mag weet ik niet (koppelverkoop) maar tja... als je er niet mee akkoord gaat krijg je het product gewoon niet.

Wat een extra STC (Set Top Computer) kost weet ik niet. Weet niet eens of je deze wel los extra kunt krijgen. UPC geeft bijv. aan dat je niet tegelijk iets kunt opnemen op video en iets anders kan bekijken (of je moet de video op Digitaal aansluiten en de TV op analoog bekijken). Kortom, UPC's product zuigt stevig
Geldt dit verhaal niet voor alle Digitale aanbieders?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Imperium schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:00:
Waarom moet je in godsnaam ook nog kabel betalen als je digitaal neemt dan?

en hoe duur kost een extra decoder?
Omdat je die kabel ook nog steeds nodig hebt waarschijnlijk. ;)

Sowieso hoor ik gemengde signalen over alle DVB-C en DVB-T varianten, teveel compressie, dus digitale artifacts allemaal. :)

* GaMeOvEr heeft daar geen last van met zijn Dreambox en 88Cm Triax draaiende opstelling. ;)

Aannames zijn fataal.

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Polster schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:14:
[...]

Geldt dit verhaal niet voor alle Digitale aanbieders?
Nee. Essent bijvoorbeeld levert Digitale TV voor dezelfde prijs als analoge TV. Wel miner zenders dan UPC Digitaal, maar zeg maar het basispakket digitaal voor dezelfde kosten. UPC = nog steeds rode cijfers....

• Imperium
  • Niet online
Jammer dat we in Lelystad wonen.
Want we kunnen alleen uit UPC kiezen op het moment..
verdorie en digitale tv leek me nog wel zo leuk..

weet iemand of er binnenkort uitgebreid wordt in Digitale TV?

Verwijderd

Ik weet dat iedereen een hekel aan UPC schijnt te hebben, en er zullen ongetwijfeld enorm veel problemen mee zijn geweest, maar zo lang ik al in amsterdam woon heb ik er nog nooit één keer problemen mee gehad: kabel werd precies op verhuisdatum altijd aangesloten, monteurs kwamen netjes op afspraak langs, gratis nieuwe coaxiaal gekregen vanwege slecht beeld op rtl 4 etc.

En digitale tv wordt de standaard bij upc (tegen een iets hogere prijs dan de huidige analoge verbinding), lees dit artikel even, dus ik zou het gewoon voorlopig doen als ik jou was, zit niks anders op en het wordt dus goedkoper in de toekomst:

http://www.nu.nl/news/499...ljoen_in_digitale_TV.html

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Naast UPC kun je ook kiezen voor een schotel. In aanschaf is dit iets duurder, maar de maandelijkse kosten zijn een stuk minder.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ik woon ook in lelystad en heb sinds een paar weken digitalen tv van kpn
het is inderdaad nog niet officeel in lelystad maar met een kleine buiten antene gericht op almere
kun je alles ontvangen wat aangeboden word
gewoon proberen weet niet welke wijk je zit ik zit griend je hebt 8 dagen de tijd de boel terug te brengen bij geen ontvangst

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Neem een schotel met receiver. Aan het einde van het jaar zul je zien dat het goedkoper is. En minstens zoveel kanalen!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:59

Pogostokje

* twiet *

Alle oplossingen, of het nou via UPC of KPN of een schotel is, hebben het probleem dat je maar zoveel TV's kan aansluiten als dat je decoder/tuners hebt. Meestal is dat er maar 1, sommige duurdere decoders hebben er 2. Natuurlijk, je kan splitten, maar dan heb je op alle TV's hetzelfde beeld. En dat geldt ook voor je video: opnemen en iets anders kijken lukt niet tegelijk. Op 1 avond van 2 verschillende zenders iets opnemen op je video kan ook niet, want dan moet iemand tussendoor de decoder omzetten. Zappen gaat dus ook niet meer via bv je TV maar via die tuners. Weer een remote erbij dus.

Het is allemaal onhandig. Pas als er TV's komen met ingebouwde digitale tuner wordt het echt interessant. Moeten ze wel eerst 1 systeem bedenken, dus dat duurt nog wel even. Nu is het meer iets voor de freaks en blijven mensen voor het gemak toch ook maar de normale analoge kabel aansluiting houden, al is het maar voor de video/hd-recorder.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DaRealRenzel schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:09:
Je moet ook nog je analoge kabel abonnement betalen omdat UPC het TV signaal niet kan blokkeren op hun kabel.
sorry voor het schopje
betekend dit dat je 1 tv digitaal kan aansluiten en de rest nog gewoon analoog zonder extra decoders??

Verwijderd

trigger808 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

sorry voor het schopje
betekend dit dat je 1 tv digitaal kan aansluiten en de rest nog gewoon analoog zonder extra decoders??
Correct, UPC wil het ook nog wel eens hebben over de "hoofd-tv", dus de tv in de woonkamer die het meest gebruikt wordt. Je neemt meestal geen dtv puur voor de slaapkamer, daar kun je dus nog gewoon het analoge pakket bekijken.

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het nu nog steeds zo dat je én voor een analoog- én voor het digitale basispakket moet betalen om digitaal te zien? Dat haal ik er nl niet uit hun website.

Verwijderd

Voor zover ik weet betaal je de kosten voor je standaard pakket (15 eu oid, verschilt per regio) en zou het digitale pakket erbij op een totaal van 19,95 zitten.

Da's het laatste wat ik begrepen heb, correct me if I'm wrong.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Ik woon al tijden in lelystad en thuis hebben we ook al tijden UPC digitaal, we hebben een motorola set-top-box kwaliteit is echt goed, praktisch geen last van compressie artefacten ed.

binnenkort komt UPC met een nieuwe generatie set-top-boxen, ook een versie met een HD erin (die wil ik graag hebben) als nieuwe abbonee kun je die direct kiezen.

Het verhaal over meerdere decoders is helaas waar, en het jammere is dat UPC dat voorlopig nog niet doet (als het goed is gaan ze het binnenkort wel toestaan) ik las dat als je een set-top wilde met een hd je deze moet kopen, en de zonder HD mag je dan houden voor bv een slaapkamer.

Join the club

Pagina: 1