Toon posts:

[FreeBSD 4.5] Geen rc.local?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb net op een ketel waar FreeBSD 4.5 op staat apache mysql ftp etc etc geinstalleerd. Op die ketel werkt ports voor geen meter, ook niet na het updaten van de ports met de hand (cvsup ook niet), updaten naar de laatste release uit de 4.x serie is geen optie.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik wil eenvoudig apache etc bij boot laten starten, maar er is geen rc.local (ja ik weet dat je eigenlijk een script moet hebben)! Aanmaken helpt ook niet, en het ports opstart script apache.sh in /etc/rc.d zetten heeft evenmin resultaat?

Hoe krijg ik die deamons bij boot automagisch opgestart?

Edit: voor de duidelijkheid, heb ze gewoon uit source gecompiled allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 23:47 ]

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:42:
en het ports opstart script apache.sh in /etc/rc.d zetten heeft evenmin resultaat?
Dat doet ook pas wat nadat je ook apache_enable="YES" (oid) in rc.conf gezet hebt.

Ik zou je trouwens wel sterk aanraden je tijd te investeren in het fixen van je ports, of gewoon packages te gebruiken. Met zelf compileren blijf je bezig.. :)

(en is FreeBSD 4.5 niet een tikkeltje aan de oude en lekke kant?)

Verwijderd

Topicstarter
Onno schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:00:
[...]

Dat doet ook pas wat nadat je ook apache_enable="YES" (oid) in rc.conf gezet hebt.

Ik zou je trouwens wel sterk aanraden je tijd te investeren in het fixen van je ports, of gewoon packages te gebruiken. Met zelf compileren blijf je bezig.. :)

(en is FreeBSD 4.5 niet een tikkeltje aan de oude en lekke kant?)
Staat erin,

apache_enable="YES"
apache_flags=""
apache_pidfile="/var/run/httpd.pid"

Geen effect, ben bezig ports te fixen, maar zeer wazige problemen. En tis een voorgeinstalleerde HP ketel en ze willen niet upgraden omdat alles 4.5 draaid en ze enorm eigewijs zijn!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

In 5.x is rc_subr gewoon aanwezig voor 4.x wordt ports/sysutils/rc_subr geinstalleerd.
Nu zou het moeten werken. Alleen 4.5 is wel _erg_ oud. Het zou me ook niet verbazen dat ports 4.5 niet meer ondersteunen.

Als ik jou was zou ik toch aandringen om te upgraden naar 4.11 al was het alleen om betere ondersteuning van de ports. En als ze die bak niet gepatched hebben zal ie ook wel behoorlijk lek zijn security wise.

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij het compileren Apache wordt er een script aangemaakt:
apachectl

cp $PATH/apachectl /usr/local/etc/rc.d/apache.sh

dat is voldoende.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8