Windows XP dual boot kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 21:15
Hey,

Ik heb als upgrade in mijn WinXP MCE2005/ Win2k dual-boot (Win XP op partitie F, Win2k op C) vanuit WinXP de C schijf proberen te formateren (in norton Partition Magic), maar ik kreeg een fout melding en toen ik rebootte kreeg ik te zien: Error loading OS.

Nu heb ik op C: alsnog winxp geinstalleerd en in die installering c: geformatteerd( en F: is nix mee gebeurd). Hoe dan ook, WinXp (C:) start nu als default op, dus ook geen dual-boot keuze, maar mijn F: partitie is nog intakt. Dus ik mezelf achter mn hoofd krabben en denken, waarom ziet hij die MCE2005 niet? Ik denk dat het misschien te maken heeft met het feit dat de verse winxp install mijn drives anders heeft gelabelled.

Vroeger (in MCE2005) was het:
C: HDD1 win2k
D: HDD2 data opslag
E: DVD-rom
F: HDD1 winxp MCE2005

Nu (in winxp)
C: HDD1 Winxp
D: HDD2 data
E: HDD1 MCE2005
F:DVDrom

Nu is de concrete vraag achter dit verhaaltje: Is er een manier zonder dataverlies op HDD1 MCE2005 en HDD2 mijn dual boot weer terug te krijgen?

BTW: ik heb gezocht, maar ik vond eigenlijk alleen maar artikelen over hoe ik het wel had moeten doen, niet hoe ik een f-up terug kon draaien... :'(

MvG, Rob

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die-hard boot.ini editten of je XP install CD erin donderen en via de recovery console bootcfg draaien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rmanen
Ik zou het dolgraag meteen willen doen, maar ik zou het toch fijn vinden als je je antwoord wat mooier uitlegde. Die-hard iets doen btw, is iets wat ik als laatste optie zie vanwege mijn angst voor dataverlies. Die bootcfg, moet ik daar meer dan noob kunsten in gaan vertonen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rmanen schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:42:
Ik zou het dolgraag meteen willen doen, maar ik zou het toch fijn vinden als je je antwoord wat mooier uitlegde.
Nou, nee.

Ik geef je twee mogelijkheden die je toe kan passen; als je die twee termen door de search heen trekt kom je vanzelf tegen hoe je het moet doen, wat het effect is en of het kwaad kan ja dan nee.

Dat noemen ze ook wel vooronderzoek ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rmanen
Sorry, mijn reply was onnodig, ik startte bootcfg en het wees zich vanzelf.

Heel erg bedankt btw voor je snelle oplossing

MvG Rob