Asus A3500N

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Gezien ik voor mijn studie wel erg toe ben aan een laptop, heb ik eens rondgekeken, en heb ik bij de Laptopper de volgende gevonden:

Asus A3500N

CPU: Dothan 1.5 Ghz
HDD: 40GB 4200RPM
RAM: 256MB PC2700
VGA: Intel Extreme Graphics 64MB
Verder heeft dit notebook een ingebouwde webcam, 8x DVD RW en een accutijd van ongeveer 3 uren.

Omdat ik verder via de search bar weinig heb kunnen vinden over dit type en er via google ook weinig relevants uit kwam, leek het me goed voor de koop hier eens rond te vragen. Ik neem aan dat er hier zeker bezitters van deze Asus zijn, die me hun ervaringen kunnen vertellen en eventuele minpunten.

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 22:46
Asus heeft over het algemeen (naar mijn ervaring) best goede laptops, soms kwa gewicht wat zwaarder, en ik vind de service iets minder.

Over het systeem zelf:

processor : >:) Dothan is altijd een leuke procesor snelheid is goed
HD: moet je zelf weten, kom je met 40 gb toe?
MEM: te weinig zo snel mogelijk upgraden naar 512 MB
VGA: kun je fatsoendelijk mee werken, maar niet geschikt voor spelletjes

Ik draai op een ongevree gelijke Laptop en zit met mij accu op 4,5 uur.

Al met al een leuke laptop, alleen te weinig geheugen, hoewel ik nie precies weet wat je met de laptop gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nou, het is hoofdzakelijk voor office en internet, dus echt een state of the art laptop heb ik niet nodig. Aan de andere kant wil ik eventueel wat minder zware spellen, zoals fifa 2005, wel redelijk kunnen draaien, dus ik zit nog wat te dubben of zo'n onboard ding wel iets waard is. Het neemt nl. ook nog redelijk veel van de bandbreedte.

Over dat geheugen: Dat ga ik zeker binnen de kortste keren uitbreiden, ook met het oog op verlenging van de accuduur. En een harde schijf van 40GB reicht op het moment nog wel. Met XP kan ik via NTFS-compressie nog wel iets meer eruit slepen, en anders zet ik er mettertijd gewoon een grotere in.

[ Voor 17% gewijzigd door theroman op 11-04-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 00:04
Ga alsjeblieft geen compressie gebruiken op een (al veel te langzame) 4200 RPM laptop harde schijf! De harddisk is bij veel laptops nog steeds een vrij grote bottleneck voor de algemene performance, alles reageert gewoon sneller met een snellere disk. Voor office-praktijken is het snel genoeg hoor, maar ga dat dus niet comprimeren :X

Ik zou zeker weten je geheugen uitbreiden naar minimaal 512 MB, dat compenseert alvast voor de harde schijf.

Ik dacht dat de Intel GPU vergelijkbaar was met een GeForce 2 GTS... Ik heb geen idee hoe zwaar de spellen zijn die je ermee wilt spelen, maar verwacht zeker geen wonderen.
Ook hier zou je weer baat hebben bij meer geheugen omdat de GPU geheugen van het interne geheugen snoept (dacht ik tenminste, maar ik zie nu wel dat er 64 MB bij staat... is dat dedicated of wat?)

Is de accutijd van 3 uur voor jou voldoende? Het is niet daverend veel, maar toch wel genoeg voor een aardig treinreisje ofzo.

Voor de rest lijkt het me dat je hier prima je werk mee kunt gaan doen :).

[ Voor 35% gewijzigd door wacko op 11-04-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Nee, de Intel Extreme Graphics is zogezegd dynamisch met een maximum van 64mb geheugen. En wat het gamen betreft, ik hoef echt niet Doom III met zoveel keer AA te kunnen spelen, maar spellen als Fifa en C&C Generals moeten toch wel draaien. Vooral vanwege die laatste weet ik niet of zo'n onboard ding wel iets is.

Qua accutijd heb ik aan drie uren genoeg. Mijn trein gaat van Leeuwarden naar Groningen, dus dat moet lukken.

[ Voor 74% gewijzigd door theroman op 11-04-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 17:27

Piggen

Lekker bakkie

Dat is het niet. Als je die games wilt spelen, zul je nog even verder moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
Ja, daar was ik al bang voor. Dan kom ik toch eerder in de richting van de A6700G. Die is practisch hetzelfde als de A3500N, alleen heeft het Radeon 9600 Graphics en PC2700 geheugenondersteuning i.p.v. PC2100.
Pagina: 1