[XP] Outlook 2003/sp1; email verzenden geeft 0x8004210B *

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barbapapa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Onlangs ben ik gaan internetten en email via ADSL ( hetnet ). Voorheen deed ik dat via de telefoonlijn.
Ik heb een Thomson speedtouch ethernet modem 510. Het internetten gaat prima, ook het ophalen van email gaat goed. Maar ik kan opeens geen email meer verzenden.
Ik gebruik de smtp server van het hetnet , maar toch lukt het niet. Heb een nieuw account
in outlook aangemaakt , maar ook dit geeft geen oplossing. Ik kan niet verzenden in html - tekst zonder opmaak - of RTF - indeling. Ook heb ik de timeout vergroot.....maar , ....ook niet..Ik krijg de volgende foutmelding ;

"Taak bij Mail-zonnet - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden ; er is een timeout opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de smtp-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovidor (ISP)."

Aan de virusscanner kan het ook niet liggen want deze heb ik er ook tijdelijk vanaf gehaald. Ik gebruik XP-PRO / sp2 ,.....dus heb ik ook nog even geprobeerd zonder firewall... ook niet dus.......
Soms lukt het even een paar mailtjes wanneer ik een nieuw account aanmaak en de instelling
van "html" switch naar "tekst zonder opmaak" ......maar dat is maar een enkele keer.
Op technet van microsoft gezocht , maar er wordt verwezen naar een patch voor Outlook xp
die vervolgens ook niet te vinden is op de site van microsoft.
Kan wel email verzenden via Outlook Express.

Ik zat te denken dat het aan de firewall die in de Speedtouch modem zit..?
Maar dan zou ik ook geen email kunnen verzenden via Outlook express...

Misschien heeft iemand nog een suggestie ?
bvd !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom gebruik je een zonnet mailadres op een hetnet internet lijn?

en ik zie ook absoluut niet in wat dit in WOS doet; Outlook is geen OS

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2005 23:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Barbapapa
Ik kan toch een email adres gebruiken van een andere providor terwijl ik een internet connectie heb bij bv HetNet......, bovendien is het niet praktisch om steeds je email adress te wijzigen..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Valk schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:36:
Ik kan toch een email adres gebruiken van een andere providor terwijl ik een internet connectie heb bij bv HetNet......
Dat kan dus niet altijd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Barbapapa
Waarom kan ik dan wel met Outlook Express verzenden ?

• Barbapapa
Sorry , voor de verkeerde plaatsing, ik zal mijn vraag bij Software Algemeen neerleggen....

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Valk schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:44:
Sorry , voor de verkeerde plaatsing, ik zal mijn vraag bij Software Algemeen neerleggen....
Dit topic wordt zo wel verplaats door 1 van de moderators, gewoon even geduld hebben dus :).

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 17:08
Bij Zonnet (tegewoordig Versatel) kan je niet versturen via hun servers als je niet via hun verbonden bent. Kijk maar eens op hun site bij de e-mail instellingen. Ontvangen via pop3 gaat wel gewoon. Het volgende staat er:
"Indien je niet inbelt of verbinding hebt via het Versatel netwerk maar via een andere provider vul je in het tweede vak de smtp-server van deze provider in. Klik vervolgens op 'Volgende/Next'."

Komt er volgens mij gewoon op neer dat ze de smtp hebben afgesloten voor andere providers.

• Barbapapa
Maar ik heb bij de smtp server ook de smtp server van HetNet ingevuld. ; mailhost.hetnet.nl
toch lukt het dan nog niet...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Vraag een volgende keer even via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport of het verplaatst kan worden. En zie de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) voor wat het beste waar past :)

Wat als je een andere mailclient gebruikt, of als je via telnet probert te mailen? ([google=smtp telnet] -> http://www.activexperts.com/activemail/telnet/ )

Edit:
firewall in de router lijkt me niet. Zijn er nog andere "security-related" programma's die draaien op de PC zelf?

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2005 09:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Barbapapa
Nee, er draaien verder geen security related programs op de pc zelf.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke exacte versie en SP draai je op de pc? en wat komt er naast de 0x80004210b nog voor info? In ieder geval zou service pack 3 voor Office XP de bekende problemen met die error moeten fixen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Je smtp server klopt wel, je kan ook gewoon op die manier mailen, in dit geval gaat het om een update/hotfix probleem.

Als je die foutcode opzoekt op www.microsoft.com of support.microsoft.com
zal je dat ook terug vinden. dus ff zoeken en lezen en je had de oplossing gehad.

oh ja, bij het net kan je gewoon andere emails gebruiken zolang je bij de verbinding met het net ook hun uitgaande mailserver gebruikt. en die is idd mailhost.hetnet.nl
Pagina: 1