SLI iets voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb net de search gebruikt, en ik weet dat het goed presteerd 2 videokaarten in SLI. Toch twijfel ik toch, dit vanwege het hoge stroom verbruik.

Ik heb momenteel het volgende:

AMD64 3200+ @ 2500mhz
MSI NEO 2 PLATINUM
2 x 512 mb dual channel
Leadtek 6800 le.

Over me videokaart ben ik niet zo naar huis te schrijven, heb hem momenteel op 12 pixel pipes lopen en 6 vertex shaders. Ik heb er een VF700-cu koeler erop zitten wat ik achteraf beter niet had kunnen kopen. De kaart is overklokt 380 / 850 en geflast naar 1.2v. Omdat me kaart niet verder wilt word ik er een beetje erg ziek van de prestaties die hij leverd in online games o.a met ongeveer 9000 3dmarks2003 wat ik een beetje bedroevend vind. Ik zit al weer een beetje te dobben wat ik hiernaar zal gaan kopen, want ik ben niet lang van plan om met deze k*o*e videokaart te blijven spelen.
En het moederbord met AGP is langzamerhand ook geen stuiver meer waard.

Ik zie dat SLI best aanslaat. Ik vroeg me af gaat dit de toekomst worden? Enigste wat me niet echt mee zit met SLI is het hoge stroom verbruik, ik wil best goede scores hebben met me videokaart maar het moet niet achtelijk veel stroom gaan verbruiken. Ook zit ik ook nog wel te wachten waarmee ATI zich zal gaan bewijzen.

Jij als SLI gebruiker, wat vind je er van? Werkt het zoals het moet werken? Heb je al gezeik gehad van je ouders omdat ze een hoge stroom rekeningen hadden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54

Acheron

updatepack.nl

Ehm, met 9000 punten heb je toch nog niks te klagen???

Maar doe vooral waar je zin in hebt, ik hou je niet tegen.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Robin4
  • Nu online
Ik vind me LE kaart niet echt bijster presteren, heb soms last van lichte schokjes.
Ik zit gewoon op ervaringen te wachten met SLI.

Verwijderd

Coolmaster schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:19:
Ik vind me LE kaart niet echt bijster presteren, heb soms last van lichte schokjes.
Dat komt omdat het LE is en omdat je m overgeklokt hebt.

Wat voor nieuwe technologien we ook gaan krijgen (3 gpu's?), het gaat och meer stroom kosten. Als je bang bent dat het teveel stroom kost, moet je niet meer willen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik kan me niet voorstellen dat je ziek wordt v.d. gameprestaties van een GF 6800 LE, maar dat ben ik. Áls je meer power wil kun je imo beter deze kaart verkopen en een GT of Ultra versie halen. Iig zullen twee van zulke kaarten meer power vreten en warmte afgeven dan één snellere.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Misschien is het handig om te vermelden over welke spellen het gaat?

• Robin4
  • Nu online
Abbadon schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:40:
Ik kan me niet voorstellen dat je ziek wordt v.d. gameprestaties van een GF 6800 LE, maar dat ben ik. Áls je meer power wil kun je imo beter deze kaart verkopen en een GT of Ultra versie halen. Iig zullen twee van zulke kaarten meer power vreten en warmte afgeven dan één snellere.
Ik vind het niet erg als het iets meer slurpt. Maar het moet niet idioot veel gaan worden.
Had iemand nog zo`n schema van het stroom verbruik met SLI?

Verwijderd

Misschien heb je je kaart gewoon te hoog geclockt? en word ie te warm?

Heb je die spel al op stock snelheid geprobeert? of andere drivers want die kaart moet het echt wel trekken hoor.
Pagina: 1