Toon posts:

Wireless en wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ken nog niet zoveel over networking daarom stel ik hier een paar noobie-vraagskes

ik zit nu thuis met 3 pc en delen internet met een router (Belkin F5D5230-4)
dit werkt allemaal probleemloos, maar nu wil ik binnenkort een laptop kopen en hoogst waarsch een centrino, dus op zen minst wil ik wireless surfe in mijn huis.

is het mogelijk om misschien via een receiver in te pluggen in de router zodat hij mij laptop verbinding kan detectere? of is dit onmogelijk en kraam ik hier onzin uit?

en indien niet... zal ik waarsch wel een nieuwe router moeten kopen (wireless)
welk is de beste op de markt tegenwoordig, qua prijs kwaliteit dat ongeveerd ronde 50-90 euro ligt?

danku

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik weet niet wat je bedoelt met een receiver, waarschijnlijk een AP, maar wat jij wilt is goed mogelijk hoor, gewoon een Wireless Access Point op je switch erbij prikken... wireless + wired combineren is goed mogelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 10-04-2005 22:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Dan heb ik een vervolg vraag: ik zit met hetzelfde...1 pc wired en 1 pc wireless op dezelfde router. Ze zien elkaar niet, maar hoe krijg je dat voor mekaar? Ik heb de linksys WRT54g.

Iemand een idee?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tip: we hebben een FAQ ;)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je de WRT54G hebt dan kan je die Belkin wel het raam uit gooien.

en ja lees eerst ff het boekje, want vooral zon linksys kan iedereen aansluiten en installeren.
als je winxp SP2 hebt doe dan WPA beveiliging

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
zaaaaaaaaaaalig dus ik moet gewoon een Wireless Access Point gaan halen en bij de router steken als een ethernet kabel en beeke configge van laptop en tis ok?

hoeveel kost zo'n beest en heb je er link voor een foto? dat ik niet te belachelijk sta in de winkel :p
bedankt voor de moeite

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:06:
Dan heb ik een vervolg vraag: ik zit met hetzelfde...1 pc wired en 1 pc wireless op dezelfde router. Ze zien elkaar niet, maar hoe krijg je dat voor mekaar? Ik heb de linksys WRT54g.

Iemand een idee?
Of zoek eventjes op Google

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wrt54g+netwerk

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
je heb natuurlijk verschillende merken en prijzen....
gewoon ff kijken wat je wil, en wat je betalen.

ik kan natuurlijk roepen: ik wil een fiets, doe me ff een link en een foto.

maar een echt antwoord kan niemand je dan geven natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
das wel waar... toch mercikes ^^

ps mayb www.velo.be :p

Verwijderd

Let wel op als je het wireless acces point in je router steekt dat het wireless acces point ook echt alleen als wireless acces point fungeert en niet ook als router want als je 2 dhcp server aan hebt staan wil dit nog wel is problemen geven.
Pagina: 1