Een IDE Dvd-brander op een RAID controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:03
Hey mensen. Ik had een vraagje. Misschien een beetje domme vraag, maar ik heb thuis een Nec ND-3500A (IDE). Ik wou deze schijf op een RAID-controller zetten. Maar kan dit eigenlijk wel? En zo ja hoe?
Ik heb een AMD K8VSE deluxe moederbord.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Master_A

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke RAID-controller? De on-board? In dat geval, die is S-ATA dus kan het niet.

ARME AOW’er

• Amiet01
Kan ik dan ook een RAID controller kopen voor IDE? Of bestaan er ook converters van IDE--> SATA?

Master_A

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

RAID en DVD-R samen is onzin. RAID is een techniek voor harddisks, niet voor DVD-recorders. Als je hem op een IDE-RAID controller zet, zal deze gewoon in NON-RAID moeten draaien. Dan kun je dus net zo goed een losse IDE-controller kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door PJKs op 10-04-2005 22:53 ]

ja, graag!

Verwijderd

Bedoel je dat je 'm op je onboard SATA controller met RAID 0/1 functionaliteit wil aansluiten?

Een brander in een RAID array plaatsen gaat natuurlijk niet. Maar je kan deze SATA controller ook als non-RAID SATA controller gebruiken. Blijft wel het probleem dat je een PATA burner op een SATA controller wil aansluiten. Hier zijn wel converters voor, maar weet niet of dit ook zal werken met een brander.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let wel dat als je fikker een ATAPI device is (en dat is de NEC 3500) deze niet ATA controllers aangesloten kunnen worden die niet overweg kunnen met ATAPI devices.

• Amiet01
Ik snap het ff niet meer. Ik snap nu dus dat dat RAID onzin is, maar als ik em op me onboard SATA controller wil aansluiten hoe moet dat dan? Gewoon IDE mode dan he.
Weet iemand waar ik zo'n convertor kan kopen (IDE to S-ATA)?

Master_A

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zoek eerst eens uit of je S-ATA controller overweg kan met ATAPI devices, kan die dat niet kun je er wel converters tussen hangen maar dan werkt het gewoonwe niet.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

uuu waarom wil je hem op de sata controller zetten dan terwijl je gewoon 4 ide poorten op dit bord hebt zitten ???????????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat letterlijk in de FAQ van dit subforum: Kan een CD/DVD lezer/brander op een ATA/SATA/RAID controller? :)

Aangezien het hier op GoT de bedoeling is dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum doorneemt en we hier daarvan niks in de topicstart terugzien, gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.