[WLAN] Snelheid WLAN verbinding verspringt de hele tijd

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een Speedtouch 580 WLAN ADSL router en een Speedtouch USB 120 Wireless Adapter (54 G).
Netwerkverbinding doet het verder prima, maar 1 ding valt mij wel op:
de snelheid van de verbinding varieert heel erg van seconde tot seconde.
Het gaat de hele tijd zo: 12 Mbit, 24 Mbit, 12 Mbit, 36 Mbit, 12 Mbit, 24 Mbit, 6 Mbit, 36 Mbit etc etc...
Terwijl ik in mijn laptop een 11 Mbit kaartje heb, en die verbinding blijft constant 11 Mbit, met af en toe wat meer of minder bereik, maar dat is normaal.

Mijn vraag is of het normaal is dat mijn Speedtouch 120 zo varieert qua snelheid.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
misschien zit er erg veel ruis of zitten er meerdere draadloze netwerken op hetzelfde kanaal. Overweeg eens een kanaal dat vrij is(dit kan je zien met Network Stumbler, te downen op www.netstumbler.com, kijk welk kanaal niet in gebruik is), en stel in je AP dan het vrije kanaal in, als dat niet werkt moet je je netwerkkaart op 11MBit/sec zetten, misschien dat dat je probleem oplost :)

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Inderdaad, ik zit samen met nog een andere AP op kanaal 9.
Vanavond zal ik hem eens op een ander kanaal zetten en kijken of de verbinding wat "stabieler" wordt.

Verwijderd

Zelf ook meegemaakt maar dan met een samenbundeling van een 230volt kabel met UTP van een vaste computer.

Snelheid liep soms tot 24 Mbps terug.
Ook is het niet aan te raden om de Speedtouche in de buurt van een monitor of een dim-travo te hangen. Geeft alllemaal ellende.
Na dat ik de kabels weer verdeeld had was het probleem over.
Een handmatig kanaal is altijd aan te raden.
DPLuS schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:29:
Inderdaad, ik zit samen met nog een andere AP op kanaal 9.
Vanavond zal ik hem eens op een ander kanaal zetten en kijken of de verbinding wat "stabieler" wordt.