Toon posts:

SLI moederbord compatible met AMR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen en wil toch het liefste een kaart van ATI.
Nou vind ik het wel jammer dat ik geen SLI kan gebruiken met mijn ATI kaart, maar ik heb gehoord dat ATI met AMR komt.

Dus mijn vraag is of een mobo die SLI ondersteunt straks ook AMR zal kunnen gebruiken, of moet ik tegen die tijd weer een nieuw moederbord aanschaffen?

Alvast bedankt! :)
(ben trouwens nieuw hier)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 04:29
SLI is toch iets van nVidia? Lijkt me niet dat het met ATI kaarten werkt.

Verwijderd

Welkom op GoT, Jasper :)

Volgensmij zal AMR een heel nieuw systeem zijn, dus ook nieuwe moederborden.. Ik kan het natuurlijk mis hebben :)

Het kan dus ook dat de moederborden AMR ondersteunen na een simpele biosflash ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Volgens mij gaat het op elk bord werken dat twee fysieke x16 PCI-e sloten heeft. Het hele AMR gebeuren zal via software verlopen en de beide kaarten communiceren met elkaar via de PCI-e lijnen. Educated guess is dan dat als je op een nForce4 SLI bord het zaakje in non-SLI zet en je dus gewoon twee 'normale onafhankele non-SLI' x16 sloten hebt het gewoon zal gaan werken. Maar let vooral op de twee eerste woorden in voorgaande zin :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

We kunnen natuurlijk ook niet meer doen dan een educated guess want officieel is er nog niks bekend over AMR.

Volgens een artikel op xbitlabs: http://www.xbitlabs.com/a.../display/cebit2005-2.html
gaat het op elke moederbord werken wat uitgerust is met 2 PCI-E 16 x sloten. Dus Nvidia, Via en Intel en dus niet exclussief op een ATI chipset.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Abbadon schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:24:
Volgens mij gaat het op elk bord werken dat twee fysieke x16 PCI-e sloten heeft. Het hele AMR gebeuren zal via software verlopen en de beide kaarten communiceren met elkaar via de PCI-e lijnen. Educated guess is dan dat als je op een nForce4 SLI bord het zaakje in non-SLI zet en je dus gewoon twee 'normale onafhankele non-SLI' x16 sloten hebt het gewoon zal gaan werken. Maar let vooral op de twee eerste woorden in voorgaande zin :P
Maar als je op een SLI bord beide PCI-E sloten aan zet zijn ze toch niet meer x16?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Maar als je op een SLI bord beide PCI-E sloten aan zet zijn ze toch niet meer x16?
nee dan zijn ze 8x. electronis/bandbreedtetechnisch gezien maar tot 4x is er geen verschil in prestaties te meten.

en naar wat ATI zelf aan haar vidkaart partners verteelt heeft moet AMR op elk mobo werken met 2 16x sloten, (al zit er maar 1x aan bandbreedte in bij weizen van, als de kaart maar past is het goed)

[ Voor 44% gewijzigd door Countess op 11-04-2005 12:41 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Abbadon schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:24:
Volgens mij gaat het op elk bord werken dat twee fysieke x16 PCI-e sloten heeft.
En die zijn er dus nog niet :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
gokje
als het hardwarematig is, dan gaat het niet lukken
als het softwarematig is, dan zou het kunnen
/gokje

PSN: djmurcielago

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

het lijkt me verstandig voor ATI om het hardwarematig te maken, omdat ze dan gelijk ook meer moederborden verkopen. Dit is echter niet super klantvriendelijk. Softwarematig is daarentegen erg klantvriendelijk omdat je niet per se een ATI mobo nodig hebt, maar slechts een mobo met 2 pci-e sleuven.

Time will tell.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:41:
[...]

En die zijn er dus nog niet :)
Die zijn er genoeg, _elk_ SLI bord namelijk :) Dat er nagenoeg geen borden zijn met elektrisch/logisch twee x16 PCI-e sloten (behalve de Tyan K8WE) is een ander verhaal.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Abbadon schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:33:
[...]

Die zijn er genoeg, _elk_ SLI bord namelijk :) Dat er nagenoeg geen borden zijn met elektrisch/logisch twee x16 PCI-e sloten (behalve de Tyan K8WE) is een ander verhaal.
Maar het is toch zo dat als er sli enabeled wordt op het mobo dat ze beide 8x worden?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

El Snorro schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:42:
[...]

Maar het is toch zo dat als er sli enabeled wordt op het mobo dat ze beide 8x worden?
ja 1e slot kan alleen 16X als die alleen word gebruikt, 2e slot kan alleen 8x aan daardoor is het in sli ook 2x 8

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Abbadon schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:33:
[...]

Zoals bovenstaande reacties al zeggen, wanneer je beide sloten benut (lees: SLI) worden het dus 2 PCI-e 8x sloten ipv 16x.

Correct me if I'm wrong

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:35:
[...]
Zoals bovenstaande reacties al zeggen, wanneer je beide sloten benut (lees: SLI) worden het dus 2 PCI-e 8x sloten ipv 16x.

Correct me if I'm wrong
bij deze dan:
het is fysiek nog steeds wel een 16x slot!
dit is dus elk huidig SLI-bord...

zal wel grappig zijn als je slot zou krimpen oid alleen omdat je SLI activeert :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

AMR is dat niet:
AMR (Audio/Modem Riser) is a specification developed by Intel for packaging the analog I/O audio functions of modem circuitry together with a codec chip (which converts back and forth from analog to digital) on a small board that plugs directly into a computer's motherboard. The small board is called a riser apparently because it rises above the motherboard rather than laying flatly on it. Having this circuitry on a riser means that it doesn't have to be part of the motherboard itself. Because getting certification for the manufacture of a new motherboard design is a lengthy process, removing this function from the motherboard provides more flexibility for manufacturers and allows advances in audio modem design to be implemented more easily. Another specification, MDC (Mobile Daughter Card) is the equivalent of AMR but for use in mobile computers.
In the past, an internal modem was installed in one of several slot inside the computer chassis and an external modem was plugged into a serial port at the rear of the computer. With AMR design, the slot can now be used for other purposes. The AMR card can also provide the foundation for higher-quality audio solutions such as 3D positional audio and better MIDI music production.

:p

Beetje vreemd dat ATI deze naam kiest voor de feature toch?
Pagina: 1