Toon posts:

Partitie op hdd benaderen voor hertelconsole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers, Ik heb hier een pc staan met een geformateerde c: paritie. (vraag me niet waarom) Op een andre partitie staat gegevens om je systeem opnieuw te installeren/hertstellen. Voorheen kreeg je een opstart optie hiervoor.

Ik heb opnieuw windows xp geinstalleerd maar kan hdd niet benaderen in schijfbeheer. Kan er iig niets mee. Ik wil graag de hertsel console terug anders moet ik alles opnieuw installeren. De drivers heb ik niet omdat die allemaal staan ingebakken in dat programma.

Ik heb gezocht hier op tweakers maar kon er niets over vinden.

wat kan ik doen en met welk programma kan ik pc opnieuw installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 21:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dan eerst eens vermeld wat voor pc je hebt, dan kom je al een stuk verder.
Weet je zeker dat die partitie nog aanwezig is, want in schijfbeheer zou je hem in ieder geval moeten zien.

Verwijderd

Topicstarter
een packard bell ;( (is gelukkig niet van mij) cpu 1,8 256 MB en windows xp home, en nog meer maar is niet zo relevant denk ik.

In schijfbeheer kan ik em wel zien. hij is er nog wel. maar kan em niet omzetten tot leesbare partitie..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 21:38 ]

Verwijderd

bij PB's zit vaak een rood-witte bootable cd (soms een diskette) die de herstelpartitie aan kan roepen. wellicht is die ook wel ergens te downen.

maarre, een pre-install van PB? zeker weten? zou ik niet doen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dat geval zou ik gewoon het herstel prog starten en vanaf daar je windows installeren, heb je gelijk alle drivers.
Er is wel een mogelijkheid om bij de gegevens te komen via een workaround, die ik inmiddels weer vergeten ben :(

Wat je zou kunnen proberen is starten met je recovery disk en na de eerste keer booten naar windows booten, dan zet hij de drive geloof ik weer zichtbaar (tenminste, dat werkte op de testbak die we hadden wel ongeveer zo).

Anders zou ik even snuffelen op je bootdisk aan progjes die erop staan, op die manier is het namelijk wel mogelijk om bij die disk te komen.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:39:
bij PB's zit vaak een rood-witte bootable cd (soms een diskette) die de herstelpartitie aan kan roepen. wellicht is die ook wel ergens te downen.

Waarom niet?
Het enige dat je evt hoeft te doen is upgraden naar pro als je geen home wilt gebruiken, verder is het wel makkelijk als gelijk alle drivers erop staan.

[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 10-04-2005 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:39:

Heb eigenaar gevraagd naar die diskette. Bleek nog ergens in een doosje met stof erop te liggen. Heb het gedraaid en is weer perfect. Heeft me weer veel tijd bespaard.

pre-install is wel beter. heb je alle drivers krijg je er niet bijgeleverd moet je weer downloaden etc..

bedankt
Pagina: 1