Even snel de volgende stuk code: (het is gaan java, maar javascript, maar dit was handig voor hightlighting);
Deze functie gebruik ik om een form te laten printen die ik enigszins op een dialog laat lijken en ik positioneer het als iemand op een bepaalde knop drukt.
Wanneer ik deze dus aanroep met:
Doet hij alles goed. Behalve
Ik ben erachter gekomen dat als ik de dialog (dus wat de functie writeLinkDialog() print) gewoon in html zet, ik deze wel kan adresseren. Is er een manier om met javascript gecreëerde forms wel gewoon te kunnen adresseren?
Het is voor een richtext editor. Het zou dus wel cool zijn als ik alles vanuit een .js bestandje kan doen. Blijft alles lekker modulair!
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function writeLinkDialog() { document.writeln('<div id="linkDialog">'); document.writeln('<form name="linkForm">'); document.writeln('<table cellpadding="4" cellspacing="4" border="0">'); document.writeln(' <tr><td colspan="2"><span style="font-style: italic; font-size: x-small;"><b>Tip:</b> To insert an email link, start your URL with "mailto:"</span></td></tr>'); document.writeln(' <tr>'); document.writeln(' <td align="right">URL:</td>'); document.writeln(' <td><input name="linkUrl" type="text" id="linkUrl" size="40"></td>'); document.writeln(' </tr>'); document.writeln(' <tr>'); document.writeln(' <td align="right">Text:</td>'); document.writeln(' <td><input name="linkText" type="text" id="linkText" size="40"></td>'); document.writeln(' </tr>'); document.writeln(' <tr>'); document.writeln(' <td colspan="3" align="center">'); document.writeln(' <input type="button" value="Insert Link" onClick="AddLink()" />'); document.writeln(' <input type="button" value="Cancel" onClick="showHideElement(\'linkDialog\',\'hide\')" />'); document.writeln(' </td>'); document.writeln(' </tr>'); document.writeln('</table>'); document.writeln('</form>'); document.writeln('</div>'); } |
Deze functie gebruik ik om een form te laten printen die ik enigszins op een dialog laat lijken en ik positioneer het als iemand op een bepaalde knop drukt.
Wanneer ik deze dus aanroep met:
HTML:
1
| <script>writeLinkDialog();</script> |
Doet hij alles goed. Behalve
Java:
1
2
3
4
5
6
| document.linkForm.linkText.value = "blaat"; // of if (document.linkForm.linkText.value == '') { alert('Please enter a url.'); done = false; } |
Ik ben erachter gekomen dat als ik de dialog (dus wat de functie writeLinkDialog() print) gewoon in html zet, ik deze wel kan adresseren. Is er een manier om met javascript gecreëerde forms wel gewoon te kunnen adresseren?
Het is voor een richtext editor. Het zou dus wel cool zijn als ik alles vanuit een .js bestandje kan doen. Blijft alles lekker modulair!