A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
De BBU is bedoeld om de cache aktief te houden, zonder dat de data verloren gaat, de UPS die staat achter de voeding dus die kan de cache niet aktief houden na gracefull shutdown --> dataverlies/corruptie
Met de BBU kan je ook write-back cache aanzetten zonder dataverlies/corruptie de BBU dient alleen om als je write back cache wilt gaan gebruiken, zoniet dan heb je de BBU niet nodig
Met de BBU kan je ook write-back cache aanzetten zonder dataverlies/corruptie de BBU dient alleen om als je write back cache wilt gaan gebruiken, zoniet dan heb je de BBU niet nodig
Als je een UPS hebt dan is een BBU overbodig vind ik (thuisgebruik). Die BBU is er alleen maar voor om alles wat in de cache staat te bewaren als de stroom plotseling uit valt zodat het, als je weer stroom hebt, teruggeschreven kan worden naar de array. Met een UPS zal dat dus nooit gebeuren.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
De BBU beschermt data ook als je een harde reboot geeft, BSOD of een Kernel panic.Die BBU is er alleen maar voor om alles wat in de cache staat te bewaren als de stroom plotseling uit valt zodat het, als je weer stroom hebt, teruggeschreven kan worden naar de array. Met een UPS zal dat dus nooit gebeuren
Dit is alleen nodig als je een write cache actief hebt, maar een goede controller je een write cache nooit toe zonder BBU.
Op de Areca kun je Write cache ook aanzetten als je geen BBU hebt. Uiteraard is dat niet verstandig
Als je graag met vuur speelt dan hoef je geen BBU te nemen. Heeft jouw data enige waarde voor je dan zou ik de BBU gewoon aanschaffen
Hans van Zijl
Verwijderd
Zo'n BBU, kan je dat zelf niet maken voor een paar euro door het juiste aantal batterijtjes te gebruiken tot je het juiste aantal volt hebt en gewoon aansluiten als je de pin-out kent?
Een vet dure controller kopuh en dan gaan bezuiningen op de BBU lijkt me vragen om troubles, maar ja het is wel "tweakerish"
Er bestaat ook nog iets zoals stroomsterkte wat de batterijen kunnen leverenVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:11:
Zo'n BBU, kan je dat zelf niet maken voor een paar euro door het juiste aantal batterijtjes te gebruiken tot je het juiste aantal volt hebt en gewoon aansluiten als je de pin-out kent?
Een gewone batterij levert lang niet zoveel als een accu met bv. 2000 mAh
2000mAh is niet een groot probleem voor een AA batterij, leveren ze makkelijk. Probleem is alleen die electronica: probeer maar eens die controler wijs te maken dat er een BBU op zit, gaat je niet lukken met een paar penlites en een soldeerbout.Lennieboy83 schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:06:
[...]
Er bestaat ook nog iets zoals stroomsterkte wat de batterijen kunnen leveren![]()
Een gewone batterij levert lang niet zoveel als een accu met bv. 2000 mAh
Precies ik heb zelf een LSI MegaRAID 320-2X en als je ziet hoeveel pinnetjes er zitten waar de BBU op geprikt wordt, dat ga je idd niet redden_JGC_ schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:24:
2000mAh is niet een groot probleem voor een AA batterij, leveren ze makkelijk. Probleem is alleen die electronica: probeer maar eens die controler wijs te maken dat er een BBU op zit, gaat je niet lukken met een paar penlites en een soldeerbout.
Maar een gewone batterij kan het wel leveren maar niet voor lang, de accu is niet voor niets uitgevonden
Bedankt voor de uitleg! Ik zal de BBU er dan maar bijnemen
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
Pagina: 1