Ik heb een ASUS K8N (normaal, niet deluxe) moederbord. Sinds kort heb ik de 2 aanwezige sata connectors gebruikt als RAID 0 met 2 80 gb schijven. Aangezien mijn 250 gb sata drive nu niet meer aangesloten kon worden door gebrek aan connectors heb ik uit mijn andere pc een pci sata raid kaart met Uli M5283 chip gehaald. Windows XP Pro herkent m en na het installeren van de drivers kan ik ook op de drive. Het probleem is dat de kaart op IRQ 16 zit, samen met mijn Radeon 9800 Pro met als gevolg dat als ik iets lees van de 250 gb dat het erg traag gaat en de muis cursor hakkelt.
Ik heb geprobeerd het systeem ipv Uniprocessor PC op standard PC te zetten, ook bij installatie met F5 maar dit tevergeefs, de pc weigerde dan nog in windows te komen of resette zich, ook met een kale install zonder drivers. (met als achterliggende gedachte de APIC te omzeilen). In de bios staat netjes Assign IRQ for VGA disabled. Ik heb alle pci sloten geprobeerd, tevergeefs.
Iemand die dit mee heeft gemaakt en de oplossing weet? Ik gebruik de laatste bios, 1004.
Ik wil namelijk mijn films op de dumpschijf van 250 aan kunnen. Als ik probeer een hele film over te zetten naar mijn raid setup dan crashed ie soms om nog maar te zwijgen over de snelheid.
Ik heb geprobeerd het systeem ipv Uniprocessor PC op standard PC te zetten, ook bij installatie met F5 maar dit tevergeefs, de pc weigerde dan nog in windows te komen of resette zich, ook met een kale install zonder drivers. (met als achterliggende gedachte de APIC te omzeilen). In de bios staat netjes Assign IRQ for VGA disabled. Ik heb alle pci sloten geprobeerd, tevergeefs.
Iemand die dit mee heeft gemaakt en de oplossing weet? Ik gebruik de laatste bios, 1004.
Ik wil namelijk mijn films op de dumpschijf van 250 aan kunnen. Als ik probeer een hele film over te zetten naar mijn raid setup dan crashed ie soms om nog maar te zwijgen over de snelheid.
ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800