Toon posts:

Draaisnelheid cooler traploos instelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je de draaisnelheid van een 12v cooler traploos! kunt instellen? En toevallig ook hoe?

Was laatst bij de plaatselijke elektronicaboer, waar mij vrolijk werd verteld dat dit niet mogelijk was??? :?

Ikke nie snappe!

Verwijderd

volt regelaar 0-12 volt kun je aan een pot meter draaien om het voltage te veranderen dit kan je gewoon voeden met je pc voeding

als hij zegt dat dat niet kan dan is je plaatselijk elecronica boer een sufferd

je kan er ook een kopen uit de conrad gids

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Moet wel een draadgewonden potmeter zijn ander vliegt ie meteen in de fik :)

Alle proemn in n drek

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Heel simpel..

Gewoon een LM317 spanningsregelaartje kopen vij conrad ofzo.. stelt geen fuck voor..

Alleen die LM317, een weerstandje en een potmetertje en klaar..

Op de conrad site staat volgens mij ook een schemaatje hiervoor, anders wel op de sites van de fabrikanten van die dingen...\

IP Rocks

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Als je het helemaal goed wilt doen moet je het volgende doen:

2* AD592xN (tempsensor)
Opamp
Weerstandjes en JFET

Met deze weerstandjes kun je een vergelijkens orgaan bouwen waarbij je bij een hoge temp verschil binnen en buiten de Kast de Fan harder hebt draaien dan bij een laag verschil. Als je echt ven wilt weten hoe dit moet (een Klein schakelingetje voor variabel toerental) wil ik wel even kijken of ik het voor je kan ontwerkpen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://cyber.nl.fortunecity.com/hardware/37/plaatje.gif

TOYSTORY : 'CAN!!!'

Verwijderd

Let wel op met welke manier ook dat niet de spanning zo laag wordt dat de fan niet meer draait. De fan zal dan heet worden en dus averechts werken. Uiteindelijk zal deze kapot gaan door de te hoge temperatuur.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

www.dil.nl heeft die dingen voor ongeveer 25 piek

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

op minimaal draaide de fan nog steeds, maar ik zeg er wel bij; dat dat niet meer zo toereikend was om nog te werken. in feite zou een stilstaande fan eigenlijk niet zo gek veel verschillen. Mischien zit er dan 3 minuten doorbrandtijd tussen.
Pagina: 1